אסון רודף אסון

יממה של טרגדיות: תינוק, בחורים ואמהות צעירות נפטרו

משפחות רבות טעמו את טעם השכול ביממה האחרונה, הורים רבים יתיישבו שבעה על ילדיהם ועשרות יתומים נוספו במהלך היממה האחרונה שגבתה את חייהם של צעירים רבים (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במהלך היממה האחרונה, ערב וליל ראש חודש מר חשוון ה'תש"פ, נרשמו מספר גבוה של אסונות וטרגדיות, והרחבת מעגל השכול למשפחות רבות נוספות בציבור החרדי.

בחור ישיבה שנופל מגובה בנחל במהלך טיול, תינוק בן שנה שנפטר ממחלה קשה ואמהות שנפטרו שבועות לחתונת בניהם - אלו רק מקצת האסונות שפקדו ביממה האחרונה את המגזר.

לסיכומו של היום הטרגי, בזמן שכל אחד מאיתנו עורך חשבון נפש ומנסה לעשות תשובה על העוונות שגרמו לטרגדיות, מסכם 'כיכר השבת' בקצרה את רשימת האסונות, לפי רשימת ערי מגוריהם.

ירושלים

בשעות הלילה התבשרנו על קביעת מותו של הבחור ירחמיאל ישעיהו ברכר ז"ל, בן 21 תושב שכונת רמות פולין ומתלמידי ישיבת מיר שנהרג כתוצאה מנפילה מגובה של שלושים מטרים, סמוך לנחל סמאר שבמדבר יהודה.

בנוסף, שבוע לפני שמחת נישואי בנה האחרון, נפטרה האישה חיה פרידה שוורצמן ע"ה, בת 61, לאחר מחלה קשה. בעלה, יבלחט"א, הוא הרה"ח רבי דוד משה שוורצמן מחשובי חסידי סלונים.

בני ברק

בשעות הבוקר התבשרו בחורי ישיבת עטרת שלמה בראשון לציון על לכתו בטרם עת של חברם הבחור הצעיר חיים קליגר ז"ל בן 17, סבל במשך שנים ממחלה קשה, ועד ימיו האחרונים לא עזב את ספסלי הישיבה.

חבריו של חיים ז"ל סיפרו על כך שהיה אהוב על הבריות והאיר פנים לכל אדם, גם כאשר סבל מייסורים קשים ומרים. הלווייתו יצאה מביתו בעיר בני ברק.

בנוסף, בשעות הצהריים נפטר הגאון רבי יצחק נאור זצ"ל ראש כולל 'נחלת יחיאל' בן 59, הותיר אחריו אישה ושני ילדים שעדיין לא נישאו. רבי יצחק ז"ל היה ממרביצי התורה בעיר, ובשנים האחרונות אף הוסיפו לו את השם 'חזקיהו' כסגולה לרפואה.

בית שמש

האישה מרת דבורה לאה הורביץ ע"ה, הלכה לעולמה הערב לאחר מחלה קשה, כשהיא בת 43, כשבועיים לפני שמחת הבר מצווה לבנה, ושישה שבועות לפני חתונת הבן הנוסף.

אשדוד

הילד שמעון קופמן ז"ל בן שנה וחודש נפטר לאחר מחלה קשה ממנה סבל. אביו הרה"ח חיים יעקב קופמן, מחשובי חסידי ויזניץ בעיר וחתנו של הרב בן ציון שטרן, אף הוא מחסידי ויז'ניץ.

טרגדיה נוספת אירעה בעיר אשדוד כאשר הבחור יהושע דוד ירט ז"ל בן 28, מחסידי גור בעיר נפטר הערב לאחר שחלה במחלה האיומה, הלווייתו התקיימה בשעה 12:30 בבית העלמין בעיר.

אביו ר' מרדכי מפורסם כמי שהיה מאלו שהדפיסו את ספריו של האדמו"ר בעל ה'שפת אמת' זיע"א. בראש השנה האחרון עוד זכה המנוח לשהות בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה.

חיפה

אמש נפטרה בפתאומיות האישה החשובה הגב' טובה מורגנשטרן ע"ה בת 68, אשת ראש הקהל דחסידי גור הרב פסח מורגנשטרן, ובתו של הרה"ח רבי יהושע העשיל רובינשטיין זצ"ל מחשובי חסידי גור בחיפה.

לונדון

האישה הצעירה חיילה ליבא וואזנר, אם לשבעה ילדים נפטרה כתוצאה מהמחלה הקשה, כשהיא בת 31, פחות מחודש מאז גילוי המחלה.

ת.נ.צ.ב.ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר