'טיסת השבת'

דיווח: חברת אל על נסוגה מהסדר הפיצוי לנוסעים החרדים

2,152 שקל בלבד היה אמור לקבל מחברת אל על כל נוסע ב'טיסת השבת', לפי ההסדר שהתגבש, ונחשף הבוקר. כעת, לאחר שהוא הודלף בניגוד לסיכום, נודע כי הפיצוי לא יינתן • ב'אל על' מכחישים קיומו של כל הסדר שהוא (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מטוס 'אל על'. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אחרי החשיפה הבוקר (שלישי) של הפיצוי הכספי לנוסעי 'טיסת השבת', אותו מגבשים ב'אל על', כעת נודע כי החברה נסוגה מהענין.

הנימוק לביטול הפיצוי, כך נראה, הוא העובדה שהחלטת הפיצוי הודלפה מתוך קבוצת וואטספ סגורה לכתב 'ישראל היום' יהודה שלזינגר, מי שפרסם אותה היום לראשונה.

כזכור לפני כשנה חלפה הסעירה טיסה אחת את המדינה, ואף זכתה לכינוי 'טיסת השבת', כאשר מטוס שיצא מארה"ב לכיוון ישראל ביום חמישי בערב, באיחור רב, הוריד חלק מהנוסעים באתונה - מחשש לנחיתה בשבת.

ההדלפות שיצאו מהחברה טענו כי הנוסעים החרדים נקטו באלימות - מה שהתברר תוך זמן קצר כשקר מוחלט.

שירי שבת בטיסה המדוברת (צילום: יהודה שלזינגר, ישראל היום)

לאחר מכן, הודיעה אל על כי תפצה את כל הנוסעים בכרטיס טיסה לאירופה, אך 52 מבין הטסים לא הסתפקו בפיצוי זה, ותבעו את החברה ב 364 אלף ש"ח - 7,000 שקל לכל אחד מהם.

הבוקר כאמור נחשף כי בימים האחרונים הושגה פשרה בין עורך הדין של התובעים לבין חברת אל על, לפיה האחרונה תעביר לכל אחד מהתובעים 2,152 שקל בלבד. בהודעה שהועברה לנוסעים נכתב: "פיצוי כספי זה, מבטל כל פיצוי אחר שניתן לכם על ידי אל על".

סעיף נוסף קבע, כי "הפשרה חסויה, ואסור להפיץ אותה לתקשורת או לכל גורם אחר. אל על תוכל לתבוע נוסע שיפר את סעיף הסודיות". כעת, כאמור, לאחר שהפיצוי המתגבש כן "הופץ", נודע על נסיגת החברה מהסכם הפיצוי המתגבש, כפי שמפרסם העיתונאי יהודה שלזינגר.

במקביל, לא מעט מנוסעי הטיסה המדוברת - כך נודע ל'כיכר השבת' - דווקא מרוצים מביטול הפיצוי, שלטענתם היה מגוחך מלכתחילה. "עשו מאיתנו צחוק, עם האלפיים ומשהו קלים האלו. מגיע לנו הרבה יותר", מסביר אחד מהם.

יצוין, כי במענה לפניית'כיכר השבת', הסתפקה חברת אל על בתגובה הלקונית הבאה: "לא נחתם כל הסכם פשרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר