עולה למתקפה

השר אמיר אוחנה: "יש פרקליטות בתוך הפרקליטות"

שר המשפטים כינס מסיבת עיתונאים על רקע חקירת מקורבי ויועצי ראש הממשלה: "קריירות פוליטיות וציבוריות חוסלו בזו אחר זו. הציבור משוכנע שמדובר בניקוי אורוות" (אקטואליה)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שר המשפטים אמיר אוחנה, כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים ותקף את הפרקליטות על חקירת מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, החשודים בשליחת רכב שיכריז מתחת לבית עד המדינה שלמה פילבר.

בפתח דבריו שיבח את הפרקליטות ואמר כי "מכהנים בה בחריצות ומסירות פרקליטים רבים שעושים את עבודתם נאמנה יום יום בבתי המשפט ובמשרדים. מנהלים הליכים מול נאשמים, חלקים עבריינים וארגונים מסוכנים".

עם זאת, לדברי אוחנה, "יש פרקליטות אחרת - פרקליטות שבתוך הפרקליטות. יש מי שבאמצעות כת קטנה של עיתונאי חצר הצליחו לבסס את התפיסה שמתחוללת כאן - מלחמה של בני אור ובני חושך שבה הפרקליטות מגינה בגופה על נבחריו".

השר האשים: "קריירות פוליטיות וציבוריות חוסלו בזו אחר זו והציבור משוכנע שמדובר בניקוי אורוות". לטענתו, "קהילה של עיתונאי חצר או פרשנים מציגה את הטענות ככפירה בשלטון בחוק".

אוחנה הציג את השיטה: "בעת הצורך נשלפו תיקים מההקפאה והודלפו מהם פרטים לעיתונאים מסוימים כדי שהפוליטיקאים שסומנו יזכרו שהחרב תמיד תלויה מעל ראשם. אם זו אינה סחיטה, איני יודע סחיטה מהי. לא אני כתבתי את הדברים, כתב אותם מי שהיום מכהן כנשיא המדינה, הוא חווה את הדברים על בשרו".

בהתייחסות לליאת בן ארי אמר: "בעוד שרוב הפרקליטים מקיימים שימוע בנפש חפצה, הפרקליטות שבתוך הפרקליטות נמצאת בחופשה במהלך השימוע ועל פי הדלפות כבר גיבשה דעתה בטרם קראה והשיבה לחומרים הרבים ואין זה משנה מה היו הדברים שנאמרו בשימוע".

לדבריו, "הצעתי לקיים בדיקת פוליגרף כמו שאני עברתי ועוברים אלפים במשטרה ובשב"כ. הצעתי לקיים תדפיסי שיחות של כל מי שהיה חשוף למידע שהודלף. נתקלתי בסירוב מוחלט. סירוב מוחלט לגלות את האמת".

"השר לא יכול להורות ולחוקק - ואת בעיית המשילות הקשה הזאת נצטרך לתקן, דבר שיקרה רק עם ממשלה וכנסת מתפקדות. עד אז, אין לי סמכות להורות על פתיחת חקירה - ובכך, אדוני היועץ, אני מבקש זאת, אני פונה אליך ומבקש כי תקיים חקירה בלתי תלויה, שבסופה תוצאה שהציבור יוכל לתת בה אמון. אני מבקש זאת בשם אזרחים רבים מאוד, טובים, ישרים ושומרי חוק שדורשים גם מהמערכות הציבוריות להיות כהלכה".

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הגיבו לנאום: "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מצרים מאד על דבריו של שר המשפטים הערב. אנו דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי".

"מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר. עצמאות התביעה הכללית היא עקרון יסוד של משטר דמוקרטי תקין".

"מערכת אכיפת החוק פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בלא מורא באופן ענייני, מקצועי ולמען שלטון החוק והאינטרס הציבורי בלבד. איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר