רומסים את קדושת השבת

עובדי עיריית ירושלים אספו אשפה ושטפו את השוק בשבת

עדי ראייה סיפרו ל'כיכר השבת' כי נתקלו בעובדי ניקיון מטעם עיריית ירושלים המנקים את שוק מחנה יהודה ואוספים אשפה במרכז העיר - תוך חילול קדושת השבת. העירייה: בהתאם לסטטוס קוו (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

במהלך השבת האחרונה, עובדים מטעם עיריית ירושלים ביצעו עבודות ניקיון בסביבות השעה 21:30 בליל שבת, תוך חילול קדושת השבת - כך דיווחו עדי ראייה ל'כיכר השבת'.

אחד הדיווחים, היה ממרכז העיר, שם לטענת עד הראייה, אספו עובדי ניקיון קרטונים מעל פסי הרכבת הקלה, ושטפו את האזור הסמוך לשוק מחנה יהודה.

עד ראייה נוסף דיווח כי ראה רכבים של עיריית ירושלים, עם עובדים ששטפו את השוק עם מכונת לחץ, כביכול מדובר בעוד לילה רגיל.

אחד מהם סיפר ל'כיכר השבת' כי הזדעזע למראה עיניו. "באופן כללי, כמעט ואין חילולי שבת באזור זה. לראות את פריצת הגדר, דווקא בצורה רשמית על ידי העירייה? לא ברור מדוע זה קורה".

האם מדובר בקו חדש של עיריית ירושלים? בחג הסוכות, דווח גם על פינוי אשפה באמצעות משאיות ברחובות מרכז העיר ירושלים.

לירן תמרי מ'מיינט ירושלים' צייץ תיעוד בטוויטר עם הטענה כי "במהלך החג פינו צוותי תברואה מספר פחי אשפה באזור מרכז העיר", והוסיף: "זו הפעם הראשונה בה העירייה מפנה אשפה באמצעות משאיות במהלך חגים".

האם לאחר חילול קדושת החג החליטו בעירייה לחלל גם את קדושת השבת? בעירייה טוענים, בניגוד לעדי הראייה, כי העובדים עבדו רק מטאטאים ידניים, וכי הדבר אינו נוגד את הסטטוס קוו בעיר.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "בהתאם לסטטוס קוו, במהלך השבת נערך ניקיון ממוקד, במרכז העיר בלבד, על ידי עובדים לא יהודים, שעבדו עם מטאטאים ידניים בלבד וללא שימוש באמצעי ניקיון מכניים או משאיות זבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר