באותו היכל תרבות

לגברים בלבד - אסור; למה לנשים בלבד כן?

צביעות בהתגלמותה: הרב פירר נאלץ לבטל את ערב ההתרמה בשל היעדרות זמרות ממנו, אך לעיריית תל אביב אין בעיה לממן אירוע התרמה אחר כשזמרים גברים מודרים ממנו (ארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: מודעת הפרסום)

סערה חדשה לאחר סיומה של הסערה? אמש (שני), הודיע הרב אלימלך פירר על ביטול ערב ההתרמה שהיה אמור להיערך בהיכל התרבות בתל אביב. אירוע שלא במימון ציבורי, בו היו אמורים להופיע זמרים גברים בלבד.

כזכור, למרות שמדובר באירוע פרטי, קם קול זעקה גדול בציבור החילוני, בעיקר מהשמאל, שנדהם מכך שלא מופיעות נשים באירוע למען ארגון שבראשו עומד -מה לעשות- חרדי. גם התגייסות של מגוון ידוענים מובילים בציבור החילוני למען הרב פירר, לא הועילה.

אמנים רבים התגייסו לטובתו של הרב פירר, החל ממגישת הטלוויזיה קורין גדעון, כמו גם מוזיקאים רבים דוגמת עידן עמדי, דודו אהרון, קובי פרץ ועוד ועד היועמ"ש לשעבר וויינשטיין, שהתבטא כי ממש לא מדובר בהדרת נשים.

אך למרות כל זאת, אמש הודיע הרב פירר על ביטול המופע, בין היתר מאחר שהסערה לא שכחה ולאחר שבארגון הבינו שלפעמים עדיף להיות חכם ולא צודק, וכי במקרה כזה עדיף שלא לקיים את האירוע.

ביטול האירוע והסערה סביבו עוררה את תשומת הלב לאירוע אחר עליו אין פוצה פה ומצפצף. בחודש הקרוב אמור להיערך בהיכל התרבות בתל אביב אירוע התרמה שבו יופיעו רק זמרות ואפילו לא זמר אחד בלבד. האירוע יתקיים במימונה של עיריית תל אביב וישודר גם בגלי צה"ל, מה שגרם ללא מעט אנשי תקשורת לתהות מדוע מה שאסור לרב פירר מותר לעיריית תל אביב.

בהתחלה, העלה את הנושא איש התקשורת יוני קדם, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏אני לא רוצה סתם לחמם אבל יש עוד פחות מחודש אירוע הדרת גברים מחפיר בהיכל התרבות בתל אביב. כמובן שהערב בתמיכת עיריית תל אביב ועומד להיות משודר בגלי צה"ל. אבל ככה זה כשלא קוראים לך פירר ואתה לא חרדי, תערוך אירועים בהפרדה מגדרית כמה שבאלך ואף מילה על הדרה". הדברים צברו תאוצה ברשת הטוויטר וקיבלו תמיכה רבה מגולשים רבים שתהוו אף הם מדוע אירוע של זמרים גברים בלבד זוכה לקיתונות של בוז, בעוד אירוע של זמרות בלבד מקבל מימון ציבורי?

גם אנשי תקשורת נוספים דוגמת דנה ורון וישי לפידות, שיתפו את הדברים מאוחר יותר והדבר גרם למיני סערה ברשת. ורון כתבה בדף הפייסבוק שלה: "האירוע של הרב פירר בוטל בעיקבות הסערה. כפיים לכל הפמיניסטיות. ומכיוון שאנחנו חברה שיוויונית נאורה וצודקת מעניין אותי לדעת איך נתתמודד עם הדבר הבא: ערב, בהיכל התרבות בתל אביב, בתמיכת העיריה כמובן, ישודר בגלי צה״ל ובלי אף גבר לרפואה! הדרת גברים מוחלטת! פויה. ״ערב טוב״ לטיפולכם!" סיימה ורון את דבריה.

גם במשרדו של עורך הדין ישראל יפרח ראו את הפרסום ושלחו מכתב חריף ליו"ר נעמת הגברת חגית פאר ובו הם דורשים כי פאר, המתוארת במכתב כ"אישיות שחרטה על דגלה את עניין השוויון וההדרה". תדרוש ממפיקי האירוע לכלול בו גם זמרים גברים. המכתב מזכיר גם כי פאר התבטאה ואמרה כי "כל זמר שיופיע באירוע ההתרמה של כבוד הרב פירר, ייתן על כך את הדין", כך לפי המכתב.

איש התקשורת יוני קדם אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני מאמין בכך שלכל אחד שמורה הזכות לערוך אירוע כראות עינו, אך כאשר מגיעים לסוגיית המימון הציבורי, אם יש קריאות שלא ניתן לממן אירועים בהפרדה מגדרית, הרי שלכאורה אותם קולות צריכים להזדעק על כל סוג של אפליה כזו".

"אני עצמי חושב שלא ניתן ולא רלוונטי שלא לתקצב אירועים בהפרדה מגדרית, גם אירועים לנשים בלבד, גם אירועים לגברים בלבד, גם אירועים של זמרים בלבד וגם אירועים של זמרות בלבד. ככה זה בישראל בגלל התמהיל המופלא שיש כאן. וכפי שאנו רואים, דרישות להפרדה מגדרית קיימות גם בציבור החרדי וגם בציבור הכללי בישראל", סיים קדם.

פנינו לעיריית תל אביב, לגלי צה"ל ולנעמת על מנת לקבל תגובה - וזו טרם התקבלה, אך תתפרסם לכשתתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר