חקירות חפץ

שר המשפטים חשף 'איסור פרסום' בכנסת

אמיר אוחנה דיבר מעל הדוכן במליאה על הלחצים הפסולים שהפעילה המשטרה על ניר חפץ כדי להפוך אותו לעד מדינה. הוא עורר מהומה וטען: רק חזרתי על מידע שפורסם (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר המשפטים אמיר אוחנה ניצל היום (רביעי) את החסינות המוקנית לו בחוק, וחשף בנאום שנשא במליאת הכנסת פרטים עליהם הטילו צו איסור פרסום.

המדובר בהתנהלות החוקרים מול ניר חפץ, והלחצים הפסולים שהפעילו עליו על מנת להפוך לעד מדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000.

בדברים שנשא במליאה אמר אוחנה: "כך נראית חקירת אמת? על פי פרסומים שונים, ואני מתייחס רק למה שפורסם כבר כאילו שבעידן הפייסבוק והטוויטר יש משמעות לצווי איסור פרסום, עצרו גם את ניר חפץ בתא המעצר שלו כפי שציינה חברת הכנסת לפניי כשהוא עקוץ בכל גופו ומתחנן בפני החוקר שיובא בפני רופא שאולי ייתן לו משחה. החוקר אומר לו: 'אין מה לעשות, ככה זה במעצר'".

בשלב זה חשף פרטים אישיים על עד המדינה ניר חפץ, וסיפר כי בצורה זו הפעילו החוקרים את הלחץ הפסול עליו. "אז ניר נכנע, חותם על הסכם עד המדינה ומוסר למשטרה גרסה. הגרסה נבדקת ומתבררת כשקרית. הוא מודה, נזכר ומוסר גרסה נוספת שגם היא מתבררת כשקרית אז הוא מוצא החוצה יחד עם אחד החוקרים. הם הולכים לפרק זמן שאיננו מתועד ואיננו יודעים מה היה בשיחה הזו, ואז חוזר ומוסר גרסה מדויקת, תפורה ומתאימה אחד לאחד לנתונים שבידי החוקרים".

"אני רוצה להסביר - החקירה הסתיימה ואין מה לשבש. העיתונאי עמית סגל פונה בשאילתה למערכת ומשיב היועמ"ש שאיננו מכיר את פעולת החקירה. כעבור זמן קצר מקבל עמית צו איסור פרסום. כך נראית חתירה אחר האמת? תגידו 'שר המשפטים תוקף את הפרקליטות' ומה תגידו על היועמ"ש?".

דבריו עוררו סערה. מכחול לבן נמסר בתגובה: "ח"כ אמיר אוחנה החליט שהוא שר המשפטים של נתניהו ולא של מדינת ישראל".

ח"כ תמר זנדברג אמרה: "שר המשפטים בחר להפר צו איסור פרסום וחשף פרטים אישיים בכסות של הגנה על זכויות נחקרים, והוא אפילו לא זיהה את האירוניה. יצא המרצע מן השק: זכויות חשודים וכל שאר ההשתלחות ברשויות החוק מעניינות רק כאשר את משרתות את אדונו נתניהו".

ח"כ יעל גרמן הגיבה לאוחנה: "אתה עשית פה מעשה נבלה. עמדת על הדוכן, ניצלת את מעמדך לרעה ופגעת לא רק בפרקליטות - אלא שמת בסל אחד את כל מי שמאיים על אדונך ראש הממשלה ורחמנא ליצלן אולי יגיש נגדו כתב אישום. שמת את היועץ המשפטי לממשלה, את פרקליט המדינה ואת כל הפרקליטות בסל אחד".

בתגובה נמסר מטעמו של אוחנה: "אין כל אמת בדיווח לפיו השר 'עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום'. השר חזר אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידש דבר משום שאין בידיו דבר לחדש מתוך חומרי החקירה, שאינם מצויים בידיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר