כתב אישום

מטפלת חרדית טלטלה פעוט וגרמה למותו

צעירה חרדית שניהלה משפחתון מביתה בירושלים, הואשמה בגרימת מוות ברשלנות של פעוט כבן ארבעה חודשים שאיבד הכרה בזמן שהיה תחת אחריותה - וטולטל בחוזקה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בחשוון תש"פ | 10.11.19
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

צעירה חרדית, שטיפלה בפעוטות במשפחתון שניהלה בביתה, הואשמה היום (ראשון) כי גרמה בהתנהגותה הרשלנית למותו של אחד התינוקות.

האישום נסוב אודות אסון שאירע בירושלים לפני כארבע שנים, כאשר פעוט בן ארבעה חודשים איבד את הכרתו, ובהמשך טולטל בחוזקה על ידי המטפלת, עד כדי שנהיה לו נזק מוחי.

וכך מתואר בכתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים: "ביום 28.12.15 בשעות הבוקר הביא האב את בנו התינוק בן 4 חודשים למשפחתון, אשר הנאשמת ניהלה בביתה בירושלים. בהמשך התקשרה הנאשמת להוריו וציינה בפניהם כי הוא 'אינו שקט' וביקשה לאספו מהמשפחתון. אביו של התינוק אסף אותו ולקחו לבדיקה רפואית אצל רופאת הילדים, אשר לא אבחנה כל מחלה ואישרה להחזירו למשפחתון".

"התינוק הוחזר למשפחתון, בעודו ישן, והועבר ללול, שם המשיך לישון. לאחר זמן מה התעורר ובכה. הנאשמת הניחה את התינוק במושב המיועד לתינוקות בסלון המשפחתון, והלכה למטבח להכין עבורו בקבוק. בשלב מסוים, מסיבה שאינה ידועה, הפסיק התינוק לבכות ואיבד את הכרתו, ובשלב זה חזרה הנאשמת לסלון והבחינה בו כשהוא מחוסר הכרה".

בשלב זה, כך נטען, "הנאשמת הרימה אותו והחלה לטלטל אותו ולקרוא בשמו, תוך שראשו שמוט ונהדף קדימה ואחורה, במטרה להעירו. כתוצאה מהטלטול, נגרם לתינוק דימום מוחי נרחב ודימום ברשתית. כמו כן שטפה הנאשמת את פניו של התינוק במים וניסתה להנשימו באמצעות סתימת אפו ונשיפה בפיו".

"משלא צלח הדבר, התקשרה הנאשמת למגן דוד אדום, והחלה לבצע במנוח החייאה בחצר המשפחתון, בהתאם להנחיות שנמסרו בטלפון על ידי הצוות הרפואי, אשר היה באותה עת בדרכו למקום. כתוצאה ממעשיה של הנאשמת, הידרדר מצבו של המנוח, וביום 7.1.16 נקבע מותו".

יצוין, כי הצעירה החרדית מואשמת גם בעבירה של קבלת דבר במרמה, משום שהיא "למדה את לימודי המקצוע במוסד מוכר בבני ברק וכתנאי לקבלת תעודת גמר, נדרשה להשתתף בקורס עזרה ראשונה והחייאה, אך מפאת בעיות מרחק והגעה ללימודים סיכמו הנאשמת ומדריכת הקורס כי הנאשמת תזכה לציון עובר בקורס - מבלי להשתתף בו".

"על סמך סיכום זה, קיבלה הנאשמת תעודת גמר המסמיכה אותה לטפל בפעוטות והפעילה מסגרת לטיפול בפעוטות, ללא שהיה לה את הידע והמיומנות הנדרשים לכך", מסכם כתב האישום החמור.

עו"ד שושן, סניגורה של האישה

סניגורה של האישה, עו"ד יהודה שושן, מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "כתב האישום אינו משקף את שהתרחש בפועל. מותו המצער של התינוק אינו קשור כלל ועיקר להתנהלות מרשתי, שפעלה ללא דופי, בנסיבות העניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר