"פגע בכבוד סבו"

באזכרה ה"ממלכתית": נכדו של רבין תקף את נתניהו

באזכרה שנערכה בהר הרצל, לציון 24 שנים לרצח יצחק רבין ז"ל, עורר נכד יונתן בן ארצי סערה לאחר שהפך את הטקס הממלכתי לפוליטי וקרא לבנימין נתניהו לפרוש מתפקידו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יונתן בן ארצי (צילום מסך)

באזכרה שנערכה היום (ראשון) בהר הרצל, לציון 24 שנים לרצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, עורר נכד יונתן בן ארצי סערה לאחר שהפך את הטקס הממלכתי לפוליטי וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפרוש מתפקידו.

תחילה נאם נשיא המדינה רובי ריבלין. אחריו דיבר רה"מ נתניהו שהתייחס לאשמות בעיקר משמאל כי הוא אחראי בין היתר לרצח יצחק רבין בשל ההסתה לה היה שותף.

לדבריו: "לאורך השנים שעברו מאז הרצח, אני שומע את הטענה הכוזבת, לפיה כשחבר קנאים מתוך המחנה שהתנגד לאוסלו קרא כך ליצחק רבין - אני עמדתי בצד, שתקתי, לא הגבתי ואפילו עודדתי. שמעתי את הדברים גם פה כמעט בכל אזכרה. אבל שקר שחוזרים עליו פעמים רבות אינו הופך לאמת".

עוד אמר נתניהו: "הנה מה שאמרתי אז: 'לא, רבין אינו בוגד. הוא טועה, אבל אינו בוגד. יש לנו עסק עם יריבים פוליטיים, לא עם אויבים. אנחנו בני עם אחד'. בהפגנה בכיכר ציון אמרתי: 'לא עם הקריאות האלה, תירגעו'. חודש לפני כן אמרתי בכנסת שהכינויים בוגדים ורוצחים הם פסולים תמיד".

לדברי נתניהו: "‏אני אומר מדם לבי. מההאשמות הללו, במידה והן נמשכות, הן רק מעמיקות את השסע. הן לא מרפאות אותו. מה שדרוש לנו היום זה לרפא את זה. מה שדרוש לנו היום הוא פעולה רחבה בכוחות משותפים לאחד את העם. אני קורא לעמיתיי במערכת הפוליטית להקים יחד, ובהקדם, ממשלת אחדות רחבה".

נכדו של רבין, יונתן בן ארצי בחר לשאת דברים עם גוון פוליטי מובהק. ופנה לרה"מ נתניהו: ‏"אם תמשיכו לדבוק בפלגנות על פני האחדות, ולגרור אותנו עמוק אל מערכת בחירות נוספת של שנאה, של הסתה, של הרס הדמוקרטיה, אזרחי ישראל יענישו אתכם. אם תעדיפו את טובתכם האישית על פני אחדות ישראל, עם ישראל יוקיע אתכם ויפנה לכם עורף".

עוד אמר בן ארצי בדבריו שעוררו זעם רב על דברים פוליטיים שנאמרו בשיאה של אזכרה ממלכתית: "פרוש מתפקידך. אם תנוקה - תוכל לחזור".

בעקבות הדברים, שרת התרבות מירי רגב הגיבה בזעם: "צר לי שיונתן בן ארצי ביזה את טקס האזכרה הממלכתי ובכך פגע בכבוד סבו".

עוד אמרה רגב: "זה לא טקס אזכרה פרטי, ומצופה שהנואמים בטקס יכבדו את המעמד. מי שמטיף לאחדות לא יכול באותה נשימה לשסות ולעלוב בחצי מאזרחי המדינה, בשרי ממשלת ישראל ובראש הממשלה".

השר אופיר אקוניס הגיב ואמר כי "יונתן בן ארצי עשה שימוש ציני בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין, ראש הממשלה של כולנו, שנרצח על ידי בן עוולה לפני 24 שנים. חבל שנכדו של רבין ז״ל, לא למד ממנו מהי ממלכתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר