יוזמת האחדות נחשפת

'סיום הש"ס' המסתמן: 3 מועצות, 40 אלף איש, האנגר ענק

לקראת סיום הש"ס בתחילת חודש טבת, במסגרת 'הדף היומי', יוזמים העסקנים עריכת מעמד אחדות ענק, בראשות שלוש המועצות ובהשתתפות 40 אלף איש • כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדים, ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
מעמד סיום הש"ס הקודם (צילום: שוקי לרר)

פרסום ראשון: לקראת סיום הש"ס במסגרת לימוד 'הדף היומי', יוזמים העסקנים קיום מעמד אחדות ענק, בראשות כל גדולי ישראל ובהשתתפות כארבעים אלף איש בהאנגר ענק שהוקם לאחרונה בכביש 7, כך נודע ל"כיכר השבת".

ההאנגר המדובר, בפרסום ראשון (צילום: ללא קרדיט)

כידוע, במסגרת לימוד 'הדף היומי', נערך סיום הש"ס אחת לשבע שנים וחצי. הסיום הקודם היה בשנת תשע"ב והסיום הקרוב ייערך בתחילת חודש טבת. בפעם הקודמת נערכו שני מעמדים מרכזיים בישראל, הראשון בגבעת התחמושת של 'יהדות התורה' והשני באצטדיון טדי של ש"ס. האירוע הגדול בעולם נערך במדיסון סקוור גדרן שבניו יורק. בשנת תשס"ה נערך מעמד סיום הש"ס באצטדיון 'יד אליהו' בתל אביב.

אלא שמסיום לסיום, מספר הלומדים גדל ועולה ברוך השם, כך שאם בתחילה דובר על עריכת מספר אירועים, בימים האחרונים הוחלט לנסות לאחד את השורות ולקיים מעמד אחד מרכזי בראשות מרנן הגר"ח קנייבסקי, הגר"ש כהן והאדמו"ר מגור - על במה אחת, יחד עם כל גדולי ישראל, ראשי הישיבות והאדמו"רים.

מהפרטים הראשונים הנחשפים לראשונה ב'כיכר השבת' עולה כי העסקנים המארגנים את מעמד סיום הש"ס, בודקים בימים אלו האם ניתן לערוך מעמד שיאחד את שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה, של דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס, בהאנגר ענק שנבנה בחודשים האחרונים בכביש 7.

מדובר בהאנגר שיועד לאחסון קונטיינרים, המתנשא לגובה של שמונה מטרים ויכול להכיל בין 35 אלף ל-40 אלף מקומות.

ל'כיכר השבת' נודע כי בימים אלו בודקת החברה המארגנת את האירוע האם אכן ניתן לקיים במקום את המעמד, הן מצד אישורי המשטרה והן מצד שינוע אלפי המשתתפים למקום.

כמו כן, לאור העובדה שהמקום צריך להתחיל לפעול, ייתכן ויאלצו להקדים במספר ימים את האירוע, בכדי שבעל המקום יוכל להפעילו בזמן, כפי שהתחייב.

החשש של המארגנים, שכבר ערכו סיורים בשטח הוא שהמשטרה לא תאשר את האירוע בגלל הקושי לשנע את האלפים באוטובוסים מכל רחבי הארץ אל המקום בו אין הסדרי תנועה מסודרים מה שעשוי לייצר עומסי תנועה גדולים בכל האזור.

יצויין כי עד כה, האירועים שכבר סגורים, הם המעמדים המרכזיים שעורך ארגון 'דרשו' לאלפי עמלי התורה, בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל ואלפי לומדים.

המעמד הראשון ייערך במוצאי שבת קודש, ל' בכסלו, בבנייני האומה בירושלים. המעמד השני ייערך באצטדיון 'יד אליהו' בתל אביב, ביום חמישי י"ב בטבת.

בנוסף, יערוך הארגון מעמדי סיום הש"ס ב"פיינדנשל סנטר' בארה"ב - ביום ראשון י"ב בשבט, וכן ב'אוקספורד - בריטניה', שם תערך הכנסיה העולמית של 'דרשו', בשבת פרשת 'ויחי'. מעמדים נוספים ייערכו בלונדון, במנצ'סטר, בפריז, בדרום אפריקה ובדרום אמריקה.

כמו כן, יש את מעמד סיום הש"ס של 'מרכז אגודת ישראל' בירושלים של מאיר פרוש, שיתקיים בכל מקרה בהיכל 'ארנה', גם אם האירוע הגדול והמרכזי יקבל את האישורים הנדרשים וייצא לדרך.

המארגנים מטעם 'אגודת ישראל' שכבר הגיעו לשטח בכביש 7 אומרים ל'כיכר השבת' כי "עד כה בש"ס וב'דגל התורה' לא אישרו סופית השתתפות בכנס הגדול והמאוחד, אולם הם קיבלו את התוכנית ולא הביעו התנגדות, הערכה היא כי באם יתקבלו האישורים הרשמיים מטעם המשטרה, בעלי השטח וחברת ההפקות, הרי שלא תהיה התנגדות מטעם כלל המפלגות לקיומו של כנס האחדות לכבוד התורה ולומדיה".

המארגנים מדגישים כי מעמד סיום הש"ס המדובר יהיה לא פוליטי - גם אם חודש טבת יהיה תקופת בחירות שלישיות לכנסת.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי אחד מאברכי כולל פוניבז', מלומדי הדף היומי בעיון, הנפיק מטבעות כסף מיוחדות עם לוגו מיוחד של 'סיום הש"ס תש"פ' שיחולקו ללומדים שחוגגים את סיום הש"ס בשנה זו.

מדובר במטבע כסף מיוחד עם חותמת של הדף היומי תש"פ לעידוד הלומדים ומזכרת היסטורית מהמעמד המיוחד. בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר האברך כי הוא במשא ומתן מול המארגנים כיצד לבצע את החלוקה של המטבעות ללומדי הדף היומי בלבד.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי במוצאי השבת האחרונה התכנסו בבית מזכ"ל 'אגודת ישראל' חנוך זייברט נציגים מ'אגודת ישראל', 'דגל התורה' וש"ס לדון במעמד האחדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר