צפו בדבריו

המקובל מבקש מילדי טבריה: לא לתת מכות לרון קובי ה'מכוער'

ההיתקלויות החוזרות ונשנות בין ילדי הת"ת הטברייני לבין ראש העיר קובי, עומדות במרכז מכתבו היום של המקובל הגר"ד קוק אליהם. הוא אף ביקש: "התפללו לסילוק המכוער". צפו (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

רבי דב קוק, המקובל מטבריה, מנסה להילחם באטרקציה החדשה של ילדי טבריה החרדים: להגיע לגינה הסמוכה לבניין העירייה, להמתין לרגע בו ראש העיר רון קובי יעבור בה ביציאה מלשכתו ולגעור בו על חילולי השבת תוך השלכת חפצים על רכבו.

מעשי השובבות של הילדים הללו גוררים אחריהם כמובן את תגובתו של ראש העיר הפרובוקטיבי. זה מצדו רודף אחריהם לתוככי תלמודי התורה, מתעמת עמם ומצלם אותם לפייסבוק שלו.

בעקבות כך, קיבלו היום (שני) הילדים פניה אישית מהמקובל הגר"ד קוק, בכתב ידו. "לכבוד תלמידי תלמודי התורה היקרים. אנחנו מתפללים על סילוק הרשע המכוער מטבריה, אבל אין לנו אפשרות לתת מכות ולקלל", כתב הרב.

מכתבו של המקובל

"לכן, יש להצטמצם בתפילה, ובקרוב יסולק הרשע הארור הזה", מסיים המקובל בתקווה לעתיד טוב יותר. הרב קוק פרסם גם סרטון, בו הוא אומר בין השאר: "יש גזירות קשות... לא כוחניות תעזור; תפילה תעזור".

במקביל, מנהל תלמוד התורה גיל נחמני כינס היום את צוות המורים בענין זה, ולאחר מכן הודיע לתלמידים כי מי מהם שיגיע לבניין העירייה או יתעסק עם רון קובי - יורחק מתלמוד התורה.

המנהל אף החליט להציב מורה ומפקח מטעמו, כדי לוודא שאף ילד חרדי לא מתקרב לבניין העירייה, החל מהשעה 16:00 ולמשך כמה שעות.

המפקחים מטעם הת"ת (צילום: 'הרשת הצפונית')

בתוך כך, נציג 'דגל התורה' במועצה אמר הבוקר לרשת הצפונית כי הוא "מתנגד לפרובוקציות, מצד המבוגרים והילדים כאחד, אולם מאוכזב מאוד מהעובדה שראש העיר קובי מונע את בנייתו של מתנ"ס חרדי בשכונה - מה שיכול להעסיק את הילדים אחר הצהריים ולהעשיר את החינוך הבלתי פורמאלי שלהם - במקום שיסתובבו ברחובות".

"הגענו למצב שמבוגרים כבר לא מתייחסים לרון קובי", מסביר תושב השכונה ל'כיכר השבת', "לכן הוא מתעסק עם הילדים. כל אדם אחר היה נוסע הלאה כשילדים צועקים עליו, אבל רון קובי, כמו רון קובי, רודף אחריהם ומצלם אותם. רחמנות עליו".

רון קובי (צילום: David Cohen/Flash90)

ראש עיריית טבריה רון קובי מסר ל'כיכר השבת', בתגובה למכתב המקובל, את הדברים הבאים: "כנראה הרב קוק באמת רוצה לעזוב את טבריה, והוא מוזמן לעשות זאת... מכתב כזה של הסתה לא נראה אצל שום גדול בתורה ברחבי ארץ הקודש. הוא פוגע עמוקות במוסד 'מרכז הרב'... שהקים הרב אברהם יצחק הכהן קוק, שהיה סמל לסובלנות. כעת בן משפחתו פוגע במורשתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר