חרפה בתל אביב

העירייה אישרה תחבורה ציבורית בשבת; נציג גור לא פורש

עיריית תל אביב אישרה הערב הפעלת תחבורת ציבורית בשבת • נציג חסידות גור, נפתלי לוברט, לא פורש מהקואליציה החילונית • "מהלך היסטורי שיביא למציאות חדשה בערים רבות בישראל" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

חרפה בתל אביב: מועצת עיריית תל אביב אישרה הערב (שני) תכנית להפעלת תחבורה ציבורית בשבת קודש בעיר, ברוב של 19 לעומת שישה מתנגדים. במחאה על ההחלטה, נציגי 'אגודת ישראל' ו'הבית היהודי' לא פרשו מהקואליציה.

באותו הזמן נערכה הפגנה שתוזמנה להצבעה במועצת העיר על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר לראשונה מאז קום המדינה ותוך ניצול לקונה בחוק, ניתן היה למצוא דתיים, מסורתים חרדים וחילונים כאחד.

המשתתפים נשאו שלטים גדולים ובהם תמונות וציטוטים של ראשי הציונות החילונית שקבעו כי שמיאת קדושתה של השבת מהווה ערך לאומי שפגיעה בו מהווה פגיעה באומה כולה. בין השאר הוצגו דבריהם של ביאליק, אחד העם וכצנלסון לצד דבריו של ראש עיריית תל אביב הראשון, מאיר דיזינגוף, שקרא לשמירת השבת במרחב הציבורי.

במקום קריאות וצעקות הרגילות להישמע בדרך כלל בהפגנות, המשתתפים בחרו לשיר יחד שירי שבת, כשחלק מהעוברים והשבים אף הצטרפו אליהם.

סגן ראש העיר ראובן לדיאנסקי אמר לאחר האישור: "עכשיו זה סופי! תחבורה ציבורית בשבת בת"א יוצאת לדרך! מדובר במהלך היסטורי שיביא למציאות חדשה לא רק בת"א אלא בערים רבות בישראל".

אלי פרג'י, תושב העיר שהשתתף במפגן: אני כמו רבים אחרים כאן אינני חובש כיפה, אך אני מאמין שעלינו לשמור על הזהות של המדינה שלנו. הדבר שאנו מחפשים היום יותר מכל הוא אחדות - והשבת, במיוחד בהיבט הציבורי שלה, היא בעיני מה שמאחד אותנו כעם.

כפי שדווח ב'כיכר השבת' מדובר ביוזמה שתשפיע על שורת ערים בוגש דן. התקציב שאושר במועצת העיר הינו תקציב שעשוי למש את הערים גבעתיים, קרית אונו ורמת השרון שיפעילו תחבורה ציבורית בשבת בכל המטרופולין של גוש דן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר