הרוסים זועמים

זה סופי: ההאקר הרוסי מוסגר לארצות הברית

לאחר שבית המשפט העליון דחה את עתירת ההאקר הרוסי, אלכסיי בורקוב, הוא יוסגר ממש בקרוב לארצות הברית, בהתאם להחלטתו של שר המשפטים, רוסיה מגנה את המהלך, "הצעד לא יתרום ליחסים בין המדינות" (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אלכסיי בורקוב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר הערעור לבית המשפט העליון, הערב (שני), ההאקר הרוסי, אלכסיי בורקוב מוסגר לארצות הברית - כך על פי הדיווח הראשוני ב'חדשות 12'.

שר המשפטים, אמיר אוחנה, חתם לפני מספר ימים על צו הסגרתו של אלכסיי בורקוב לארצות הברית וזאת חרף הלחצים מצידה של רוסיה ומצדה של משפחת נעמה יישכר - הכלואה ברוסיה.

לאחר החלטתו של שר המשפטים, החליט ההאקר להגיש עתירה לבית המשפט העליון שיבטל את צו ההסגרה, אך העליון דחה את עתירתו שהוגשה באמצעות הסנגוריה הציבורית.

בפסק הדין כתבו השופטים: כי "בעקבות הפרטים וההבהרות שנמסרו לנו במעמד צד אחד שוכנעו כי בניגוד לטענת בורקוב, החלטת שר המשפטים להורות על הסגרתו לארצות הברית נתקבלה לאחר שנבחנו באופן ממצה ומעמיק מכלול השיקולים הנצרכים לעניין".

יצויין, כי בעתירתו של בורקוב לא נכלל הטענה על הישראלית העצורה ברוסיה - נעמה יששכר, ועל כן קבעו השופטים כי למרות שגם רוסיה דרשה את הסגרתו, אין מניעה מלהסגיר אותו לארה"ב.

ההאקר, אלכסיי בורקוב, מבוקש בארצות הברית בחשד לעבירות סייבר חמורות, ויוסגר לארה"ב, זאת למרות בקשתה של רוסיה למנוע את ההסגרה ולערוך חילופי אסירים עם האסירה הישראלית הכלואה ברוסיה - נעמה יששכר.

משפחתה של יששכר, נועדה לאחרונה עם שר המשפטים אמיר אוחנה, והתחננה לעכב את הליך ההסגרה לארה"ב של בורקוב, אך ככל הנראה היו שיקולים אחרים שעמדו למול עיניו של אוחנה.

כזכור, בית המשפט בעיר חימקי ברוסיה, גזר ביום שישי עונש חסר תקדים של 7.5 שנות מאסר על נעמה יששכר, שנתפסה עם 9.6 גרם של סמים בשדה התעופה כאשר עשתה את דרך לישראל בחזרה מהודו, לפני כחצי שנה.

בישראל מעריכים כי הסיבה לעונש הכבד, הוא ניסיון הרוסי להפעיל לחץ על ישראל שלא להסגיר לארצות הברית את בורקוב המבוקש על-ידי האינטרפול ונעצר בנמל התעופה בן גוריון לפני ארבע שנים.

בשגרירות רוסיה הכחישו וציינו כי ההליך בעניינה של יששכר הוא משפטי, ומשרד החוץ לא מתערב בתהליכים שכאלה ולשגרירות לא ידוע על שום הצעה על החלפה כלשהי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר