עדכונים שוטפים

מטחי רקטות לעבר הדרום; הרוגים בתקיפות צה"ל - בעזה

לאחר לילה שקט, לפנות בוקר החלו ארגוני הטרור לשגר רקטות לעבר ישראל • לאחר השעה 06:00 נשמעה אזעקה באזור בית שמש • מטחים לעבר ישובי עוטף עזה • צה"ל תוקף מהאוויר (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בחשוון תש"פ | 13.11.19
כוחות צה"ל בגבול עזה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ההסלמה בדרום: לאחר לילה שקט ביישובי עוטף עזה ובכלל, ארגוני הטרור ברצועת עזה החלו לפנות בוקר (רביעי) בשיגור רקטות לעבר ישראל וסמוך לשעה 06:00 בבוקר נשמעה אזעקה באזור בית שמש. בהמשך היום שוגרו עשרות רקטות על יישובי עוטף עזה ובמקביל צה"ל המשיך בגל התקיפות ברצועת עזה נגד יעדי הג'יהאד האסלאמי וחוליות משגרי הרקטות.

עדכונים אחרונים:

15:30 - רקטה נפלה בשטח פתוח בנתיבות. שוטרים הגיעו למקום ופועלים להרחקת אוכלוסיה על מנת לאפשר לחבלן משטרה את הטיפול. מתחקור ראשוני אין נפגעים ואין נזק.

14:20 - לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל תקף מספר פעילים המשויכים למערך ירי הרקטות של ארגון הטרור ג'יהאד אסלאמי בדרום רצועת עזה, בעת שעסקו בשיגור רקטות. זוהתה פגיעה.

13:58 - חבלני משטרת ישראל סיימו לפני זמן קצר את טיפולם בזירת נפילה באזוה״ת שער הנגב. בניסי שמים, הודות למשמעת אזרחית של עובדי המקום, לא היו נפגעים באירוע.

13:42 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף שני פעילי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה בעת שעסקו בהכנות לשיגור טילי נ"ט. הפעילים שסוכלו עסקו בתחום הצליפה והנ"ט בארגון".

13:41 - הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי פרסמה הודעה משותפת עם הזרוע הצבאית של החמאס בה נכתב: "החמ"ל המשותף מנהל את המערכה הצבאית בהסכמה ובתיאום ברמות הגבוהות ביותר".

13:37 - אזעקת צבע אדום נשמעה באשקלון.

13:33 - רקטה נפלה בחצר מפעל באזור התעשייה בשדרות. בחסדי שמים אין נפגעים.

13:22 - מתחילת ההסלמה פונו לבית החולים 'ברזילי' באשקלון 53 נפגעים, מהם 33 פצועים באורח קל ו-20 נפגעי חרדה. חמישה עדיין מאושפזים.

13:13 - אזעקות צבע אדום בניר עוז, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, שדרות, איבים, מפלסים, מטווח ניר עם, יכיני, ניר משה.

13:10 - בדקות האחרונות מטחים לעבר יישובי אשכול. נשמעו פיצוצים במרחב. לא דווח על נפגעים. מתבצעות סריקות.

13:02 - אזעקת צבע אדום בכיסופים ובעין השלושה.

13:01 - משרד הבריאות בעזה מעדכן כי עד כה ישנם 22 הרוגים ו-69 פצועים בעזה.

13:00 - הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, סייר הבוקר (רביעי) בגזרת אוגדת עזה בליווי מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו ומפקדי החטיבות באוגדה.

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם המפקדים בשטח ושמע ממפקדי החטיבות המרחביות את עיקרי תמונת המצב הגזרתית ואת אופן היערכותם למול האיומים מצד ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, בדגש על איומי הנ"ט והצליפה. הרמטכ"ל הביע את הערכתו הרבה לעשייתם של המפקדים והלוחמים לשמירה על הביטחון באזור עוטף עזה.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

12:50- אור הלר, הכתב הצבאי של 'חדשות 13' מדווח כי "צה"ל מתגבר בכמה פלוגות גולני ובצוותים של יחידות מיוחדות את כוחות אוגדת עזה. בעיקר כדי לבודד את המרחב ואת צירי התנועה ולסייע לחטיבת כפיר שנמצאת לראשונה בקו עזה. הפריסה היא הגנתית ולא התקפית לצורך אפשרות של סיכול חדירות של מחבלי הג'יהאד האסלאמי מהרצועה".

12:48 - אזעקות צבע אדום בצוחר ואוהד, שדה ניצן, מבטחים, עמיעוז וישע

12:35 - משרד הבריאות בעזה מודיע כי מאז אתמול ועד לשעה זו ישנם 20 הרוגים ולמעלה מ-50 פצועים בתקיפות של צה"ל ברצועת עזה.

12:28 - אזעקת צבע אדום בסופה וחולית.

12:20 - דוברות אשכול: ירי לעבר אשכול. נפילה אחת ליד חדר אוכל בקיבוץ. לא נגרם נזק אין נפגעים.

11:50 - דוברות אשכול: מטח נוסף לעבר אשכול. בכל אירועי הירי האחרונים - אין נפילות בתוך ישובים. פגיעה אחת של טיל יירוט בלול. נגרם נזק. שתי נשים נפצעו באורח קל בזמן ריצה לממ"ד.

11:45 - מדוברות שער הנגב נמסר כי מתחילת יום הלחימה הנוכחי ועד כה, לא אותרו נפילות בשטח שער הנגב. ככל הנראה מדובר ביירוטים מוצלחים.

11:38 - דובר הג'יהאד האסלאמי: "אנחנו לא מדברים על תיווך, ולא מתאים לדבר על כך. כשנשלים את העברת מסר התגובה ניתן יהיה לדבר על רגיעה".

11:34 - דיווח בעזה על תקיפה נוספת של חיל האוויר לעבר חוליית משגרי רקטות בצפון הרצועה.

11:30 - אזעקות צבע אדום ביתד, שדה אברהם, חולית, כרם שלום, סופה.

11:25 - ב'הארץ' דווח כי צה"ל תגבר כוחות של חטיבת הקומנדו ביישובי עוטף עזה מחשש לחדירת מחבלים.

11:21 - דוברות אשכול: בדקות האחרונות, מטח כבד לעבר אשכול. לא ידוע על נפילות בתוך הישובים, טרם הסתיימו הסריקות. אין נפגעים ואין נזק.

11:20 - מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי השתתף אמש בהערכת מצב בעיר אשקלון, עם מפקד מחוז דרום, אלוף-משנה יוסי כהן, מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה, אלוף-משנה יוסי פינטו ומפקדי הגדודים של החטיבה הפרוסים במרחב האזרחי בדרום למתן מענה מיידי להצלת חיים. בנוסף, מפקד הפיקוד סייר בגזרה הדרומית וחיזק את האזרחים והרשויות על חוסנם והשמעותם להנחיות פיקוד העורף המצילות חיים.

(צילום: דובר צה"ל)

11:17 - אזעקות בכרם שלום, צוחר ואוהד, שדה ניצן, תלמי אליהו, מבטחים, עמיעוז, ישע.

11:15 - במטחים האחרונים נרשמו יירוטים של הרקטות ששוגרו לשדרות ואשקלון ונפילה בשטחים פתוחים באשכול.

11:12 - צוותי מד"א מטפלים באישה אחת שנחבלה בדרכה למרחב המוגן במועצה האזורית אשכול.

11:11 - משרד הבריאות בעזה מודיע כי מאז תחילת הסבב נהרגו 18 אנשים ברצועת עזה.

11:03 - אזעקות בעין השלושה, כיסופים, כרמיה, אשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, זיקים, מבקיעים.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

11:00 - אזעקת צבע אדום נוספת בשדרות, ניר עם, ארז, מטווח ניר עם, איבים.

10:57 - אזעקת צבע אדום בשדרות וביישובים כרם שלום, איבים, ניר עם, ארז, מטווח ניר עם במועצות אזוריות אשכול ושער הנגב.

10:39 - אזעקת צבע אדום ביישובים מבטחים, עמיעוז, ישע במועצה האזורית אשכול.

10:31 - אזעקת צבא אדום נשמעה בשדה ניצן ותלמי אליהו.

10:30 - בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי טוענים כי הם הפציצו הבוקר את אשקלון ושדרות עם 20 רקטות גראד.

10:28 - בפתח ישיבת ממשלה מיוחדת שכונסה בעקבות ההסלמה, אמר ראש הממשלה בנימין נתהיהו כי "בג'יהאד האסלאמי מבינים שאנחנו נמשיך להכות בהם ללא רחם. אנחנו נחושים להילחם ולהגן על עצמנו".

10:21 - דובר צה"ל מוסר כי "לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף מספר פעילי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה שעסקו בהכנה לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה".

10:20 - אזעקות צבע אדום בכיסופים ונחל עוז.

10:15 - בעזה אישרו כי מספר ההרוגים ברצועה בסבב ההסלמה הנוכחי עומד על 16 הרוגים.

10:10 - צה"ל תקף חוליה לשיגור רקטות ממזרח לעזה, והפלסטינים מדווחים על ארבעה הרוגים ושלושה פצועים קשה. מוקדם יותר הבוקר חיסל צה"ל שני מחבלים נוספים.

10:00 - שר הביטחון נפתלי בנט התייחס להסלמה בדרום ואמר: "אתמול ביצעו כוחות הביטחון פעולה חיונית לביטחון ישראל. לא נהסס לפעול גם בעתיד".

09:42 - אזעקה באשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, זיקים, נתיב העשרה, מבקיעים, יד מרדכי, כרמיה.

09:41 - הפלסטינים מדווחים על ירי של חיל האוויר לעבר אופנוע בשכונת אל-זיתון.

09:36 - אזעקת צבע אדום באשקלון.

09:35 - כיפת ברזל הצליחה ליירט רקטות שנורו לשטח ישראל.

09:30 - משרד הבריאות בעזה הודיע כי עד כה ישנם 12 הרוגים, בהם אשתו של בהאא אבו אל-עטא ו-50 פצועים.

09:24 - אזעקות נשמעו בשדרות ובמועצות האזוריות שער הנגב ומרחבים.

תקיפה של צה"ל בעזה

09:00 - הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי ההרוג בתקיפת צה"ל הבוקר הוא חאלד פראג', בן 38, מפקד שטח במערך הרקטי בחטיבת מרכז הרצועה של הארגון. הרוג נוסף הבוקר הוא עלאא שתיוי, פעיל הזרוע הצבאית של הגי'האד האסלאמי, שחוסל כשניסה לשגר רקטות לעבר ישראל.

08:39 - לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף פעיל טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה שעסק בהכנה לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה.

08:35 - בדקות האחרונות מספר אזעקות באשכול. כרגע לא ידוע על נפילות בתוך ישובים. אין נפגעים

08:10 - אזעקות נשמעו באזור השפלה ביסודות, בית חלקיה, נצר חזני, חפץ חיים, יד בנימין ויישובים נוספים באזור.

08:09 - דובר צה"ל מוסר כי "בשעה זו תוקף צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה".

08:07 - אזעקות נשמעו בכיסופים ובעין השלושה.

07:58 - אזעקה נשמעה בנחל עוז.

07:54 - אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר שדרות, וביישובים איבים, ניר עם, ארז ומפלסים.

07:51 - דובר צה"ל מסר כי מאתמול בבוקר ועד לשעה זו זוהו כ- 220 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים על-פי המדיניות, אחוזי היירוט עומדים על כ-90%.

כמו כן מציינים בצה"ל כי כ-60% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים והורו כי "יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף". יצוין כי עשרות שיגורים נוספים נפלו בשטח הרצועה.

מערכת 'כיפת ברזל יירטה הבוקר רקטה בסמוך לעיר בית שמש, הדי הפיצוצים נשמעו עד לירושלים. דקות לאחר מכן, אזעקות 'צבע אדום' נשמעו בעיר נתיבות, אשקלון ובישובי עוטף עזה.

יצוין, כי פיקוד העורף התיר לקיים את הלימודים בגוש דן, במחוז ירקון ובשפלה. עם זאת, הלימודים בדרום השפלה ודרומה ממנה לא יתקיימו. הלימודים במרחב מטה יהודה יחלו בשעה 10:00.

לאחר חצות הלילה הודיע דובר צה"ל כלי טיס של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות ועמדת שיגור עילית, תשתית טרור תת-קרקעית וחמ"לים צבאיים של הארגון.

עוד נמסר, כי מוקדם יותר אמש כלי טיס של צה"ל תקף שלושה פעילי טרור בצפון רצועת עזה לאחר ששיגרו רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל. זוהתה פגיעה.

מאז חיסולו של מפקדי הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני ברצועת עזה, בהאא אבו אל-עטא, שוגרו כ-250 רקטות. דובר צה"ל עדכן הבוקר כי ההערכה בקרב אנשי המודיעין היא שהג'יהאד האסלאמי יגביר את הירי לעבר ישראל ושומר את התחמושת למספר ימי קרב. כמו כן, בצבא מעריכים כי ייתכן שהירי לגוש דן יחודש.

יצוין, כי עד כה החמאס לא התערב בסבב הלחימה ובצה"ל נזהרים שלא לפגוע במטרות השייכות לארגון, בכדי לנסות ולמנוע הידרדרות נוספת.

כזכור, אמש איימו בג'יהאד האיסלמי ואמרו כי "השעות הבאות יוסיפו תבוסה חדשה לרשימת התבוסות של נתניהו, שמביא אך ורק הרס ומלחמה לציונים".

בארגון הודיעו כי יסרבו למגעים להפסקת אש. "לא תוכלו לקבוע את אופן ותזמון סיום סבב הלחימה. ההחלטה נמצאת כעת בידי ההתנגדות הפלסטינית ופלוגות ירושלים".

הם הבהירו באופן ברור: "לא נאפשר להשיב את מדיניות החיסולים. את התוצאה של חיסול מנהיגי ובכירי ההתנגדות יראו בשטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר