"בלתי נתפס". צפו

שערורייה: שוטר יידה אבנים על מפגין חרדי

בהפגנה שהתקיימה בפסגת זאב נגד חילול קברים, טיפס שוטר על גבעה סמוכה והחל לרדוף אחרי חרדי - שעמד בצד ולא הפריע לביצוע העבודות - תוך שהוא מיידה עליו אבנים • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השוטר מיידה את האבנים (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

אלימות חריגה: שוטר נצפה היום (חמישי) כשהוא מנסה לגרש חרדי מהפגנה, באמצעות יידוי אבנים לעברו.

מדובר בהפגנה שנערכה בשכונת פסגת זאב בירושלים, בניסיון לעצור את עבודות החפירה במקום, מאחר ולפי מארגני המחאה הן נעשות תוך חילול קברים.

העומדים מאחורי ההפגנה, הם - כמו תמיד במקרים שכאלו - גורמים המשתייכים לחוגי 'העדה החרדית' ופעילי ארגון אתרא קדישא. "בונים שם באזור כמה פרויקטים, כולם על פי ההלכה, ורק קבלן אחד מתעקש לבנות ללא פיקוח, תוך סיכון לכמאה קברים עתיקים שישנם במקום", מסביר אחד מהם ל'כיכר השבת'.

מול המפגינים ניצבו, כרגיל, כוחות משטרה המוזעקים על ידי מבצעי העבודות, כדי למנוע את ההפרעה להן.

אלא שהיום נצפה שם מחזה הזוי, אותו מתקשים לעכל גם וותיקי המפגינים הקיצונים: שוטר שפתח במרדף אחר חרדי שעמד בסמוך, טיפס על תלולית העפר והאבנים והחל לרדוף אחריו - תוך כדי שהוא... מיידה עליו אבנים.

התיעוד המלא

אחד ממארגני ההפגנה אומר ל'כיכר השבת': "קודם חשוב לי להדגיש, כי הקורבן של השוטר האלים הזה היה הפעם דווקא אחד משלנו שעמד בצד וממש לא הפריע לביצוע העבודות".

"אבל העיקר - זו כמובן ההתנהגות השערורייתית של השוטר", הוא ממשיך בכעס: "מה זה צריך להיות שאיש רשויות החוק נוהג כאחרוני הברברים, מתכופף שוב שוב ושוב, אוסף אבנים וזורק אותן על אזרח? זה בלתי נתפס".

יצוין, כי אם הציבור החרדי אולי כבר התרגל - למרבה הזעזוע - למראות של אלימות שוטרים, מקרה זה אכן חריג ונדיר במהותו.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מדובר בהתנהגות שאינה הולמת שכן מצופה מכל שוטר לפעול במקצועיות ובהתאם לנהלים וערכי הארגון. בהתאם, המקרה ייבדק ויועבר לטיפול הגורמים המתאימים".

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר