הח"כים החרדים לא הגיבו

בעיצומה של השבת: ראש הממשלה הזהיר את חברי הליכוד מ"ממשלת מיעוט"

לאחר שיו"ר כחול לבן, בני גנץ הודיע בערב שבת כי על חברי 'בלוק 55' לנהל מולו מו"מ עצמאי. ערך בנימין נתניהו שיחות תדרוך נגד המהלך - תוך חילול שבת • במענה לפניית 'כיכר', הח"כים החרדים לא הגיבו על חילול השבת (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

לאחר הודעת יו"ר "כחול לבן" ח"כ בני גנץ בערב שבת כי על חברי בלוק ה-55 לשחרר את בנימין נתניהו ממחויבותו לגוש, ולנהל מולו מו"מ עצמאי, ערך נתניהו בעיצומה של השבת שיחת ועידת עם חברי כנסת ושרים, והזהיר אותם מהקמת ממשלת מעוט.

נתניהו הבהיר לשרים וחברי הכנסת כי קיבל "אינדיקציות" לכך שבני גנץ מתכנן להקים ממשלת מיעוט עם הערבים.

על פי אחת העדויות נתניהו אמר בשיחה: "בחירות נוספות הן אסון, אבל ממשלת מיעוט שנתמכת על-ידי הערבים היא אסון גדול יותר".

"אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת". הזהיר נתניהו את השרים.

נתניהו הוסיף: "אנחנו צריכים להזהיר מפני הסכנה הזו. אנחנו צריכים לעבוד יחד ולהתריע נגד זה. זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה״ל על ידי 3 רמטכ״לים לשעבר".

רה"מ הזהיר מפני חבירה של אביגדור ליברמן לממשלת המיעוט: "אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת. ליברמן לפי כל הסימנים סיכם איתם. אף מהם לא מכחיש. אנחנו נקיים מחר כינוס חירום של סיעת הליכוד, נכנס גם את ראשי המחנה הלאומי". אמר נתניהו.

נתניהו אמר בסיום שיחתו, כי "ב"כחול לבן" לא מנהלים מו"מ עם הליכוד כבר 10 ימים", וכי "יש לנו אפשרות לעצור את זה. צריך לגבש את הציבור כדי שנפיל את הממשלה הזו מתוך האופוזיציה במיידי, אסור לתת לזה לקרות".

מחר צפויים חברי בלוק הימין הנקרא גוש ה-55, להיפגש עם רה"מ נתניהו זאת ימים ספורים לפני פקיעת המנדט של יו"ר "כחול לבן" ח"כ בני גנץ.

נתניהו יוודא מול החברים כי אינם מנהלים מו"מ עצמאי עם גנץ בניסיון להצטרף לממשלת מעוט במידה ותקום.

השבוע צפויים להיפגש ראשי המפלגות החרדיות השר אריה דרעי, סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני עם נשיא המדינה רובי ריבלין בבית הנשיא בירושלים בניסיון לוודא כי הם יצטרפו לכל ממשלה שתקום.

ביום רביעי השבוע בחצות יפקע המנדט שניתן לבני גנץ בניסיון להרכיב ממשלה. אם לא יצליח להרכיב ממשלה עד אז, הרי שיינתנו 21 ימים אחרונים בהם כל אחד מבין חברי הכנסת יוכל לאסוף 61 חתימות ולהרכיב ממשלה.

'כיכר השבת' פנה לחברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני שלא הגיבו על חילולי השבת של רה"מ נתניהו עד לפרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר