פיצוץ במגעים

נתניהו מאשים: "בני גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט"

משבר בשיחות בין "הליכוד" ל"כחול לבן. לאחר פגישה בין רה"מ נתניהו ליו"ר "כחול לבן" האשים נתניהו: "גנץ דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גנץ ונתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל (פלאש 90))


במשך כשעה ישבו רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר "כחול לבן" ח"כ בני גנץ לפגישה ברבע עיניים במשרד רה"מ בירושלים, בסופה ניתן לומר כי חל משבר במגעים בין המפלגות, שעשוי להוביל לבחירות נוספות.

השניים נפגשו בניסיון נוסף להביא להסכמות שיובילו לממשלת אחדות. אך כעת נראה כי אין הסכמות ממשיות, כך על פי דברי בני גנץ בתום הפגישה.

רה"מ נתניהו האשים לאחר הפגישה: "לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה".

עוד האשים נתניהו בהודעה חריפה שיצאה בתום הפגישה: "גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת".

בסיום ההודעה נאמר: "ראש הממשלה יעשה מחר מאמצים נוספים עם אביגדור ליברמן להקים ממשלת אחדות לאומית במטרה למנוע בחירות מיותרות או ממשלת מיעוט מסוכנת למדינת ישראל"


גנץ בהודעה שהוציא לאחר הפגישה נשמע מתון יותר, גנץ הדגיש את הניסיון הנוסף להביא לאחדות: "בפתח הפגישה היום חזרתי ואמרתי, כפי שאמרתי מאז כניסתי לשדה הפוליטי, כי לישראל דרושה ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתורכב בראש ובראשונה משתי המפלגות הגדולות בהובלת כחול לבן שניצחה בבחירות". אמר גנץ.

עוד הוסיף: "ממשלת אחדות שלצד הדאגה לבטחון ולכלכלה תדאג לאיחוי השסעים והקרעים שנפערו בחברה הישראלית בשנים האחרונות".

גנץ רמז בדבריו על חילוקי הדעות בין היתר בנושאים הקשורים לדת ומדינה ולמפלגות החרדיות: "ממשלה שקווי היסוד שלה יקבעו על בסיס המפלגות הגדולות ולכן לא ניתן לבנות אותה על בסיס בלוק סקטוריאלי כזה או אחר".

גנץ הבטיח בדבריו כי ביממה שנותרה יעשו מאמצים נוספים להביא לאחדות: "בחירות בפעם השלישית הן דבר רע, אבל לא ניתן לוותר על עקרונות יסוד וערכים בסיסיים. נמשיך לעשות כל מאמץ ולהפוך כל אבן על מנת לנסות ולהגיע להבנות ולהקים ממשלה גם בתקופה שנותרה, בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות המנוגדות לרצון אזרחי ישראל". דברי גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר