לאחר שנים

החל הליך להנגשת מערת המכפלה לנכים

במשך שנים סבלו בעלי מוגבלויות בכניסה למערת המכפלה בחברון, בשל גרמי המדרגות הרבים בכניסה לאולמות התפילה. כעת סוף סוף יוצא המהלך לדרך. היעד: חג הפסח (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

לאחר עיכובים רבים והתנגדות נחרצת של הוואקף הירדני ששולט אף הוא במקום, החל המנהל האזרחי בתכנון בפועל להנגשת מערת המכפלה עבור נכים. כך על פי הדיווח ב"ישראל היום".

כיום המצב בעייתי במיוחד עבור נכים ומוגבלים, הגישה היחידה אל אולמות התפילה במערת המכפלה היא במדרגות רבות. בעקבות כך, מבקרים בעלי מוגבלויות נאלצים לוותר על הכניסה או להיעזר באחרים שצריכים לשאת אותם גרמי מדרגות רבים.

בסוף החודש שעבר התקבל האישור התקציבי בסך 500 אלף שקלים לתכנון ההנגשה, ונקבע כי הוא יגיע ממשרד התיירות. בזכות כך, התכנון יצא לדרך שכן במשרד הביטחון שמנהל את האתר לא היה תקציב בנמצא.

חלק מגרמי המדרגות שכיום נאלצים לעלות הנכים. צילום: כיכר השבת

ההערכה היא כי התכנון יימשך כשלושה חודשים, ולאחר מכן, עם קבלת האומדן הכספי של עלות העבודות עצמן, יפעל משרד הביטחון להשגת המימון הנוסף.

כיום באופן מגוחך סובלים מהעניין גם הנכים הערבים שאף אותם נאלצים לשאת במדרגות, אך בוואקף מתנגדים לכל שינוי ואפילו הקל במקום הקדוש בניסיון להוכיח את בעלותם על האתר.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר במליאת הכנסת אמר סגן שר הביטחון אבי דיכטר, במענה לשאילתות שהגישו חברי כנסת, כי התכנון היה תקוע, וציין כי עם כניסתו לתפקיד הוא הביא את נושא ההנגשה שוב לדיון בפני ראש הממשלה במסגרת הקבינט, והנושא נסגר. דיכטר הכריז במליאה על תאריך יעד שאפתני ומפתיע לסיום עבודות ההנגשה - עד חג הפסח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר