אסון השריפה המחריד בנתניה

רפאל ואלעזר, בני שלוש וחמש, נספו בלהבות המשתוללות

אלעזר ורפאל אוחנה, הם שני הילדים שנלכדו בשריפה שפרצה בביתם שבנתניה, זמן מה לפני כניסת השבת • המשטרה שוכנעה לוותר על נתיחת הגופות, מה שאפשר את הלוויתם הלילה בנתניה (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בחשוון תש"פ | 23.11.19
הילדים שנספו (צילום: באדיבות המשפחה)

אלעזר ורפאל אוחנה, בני שלוש וחמש, הם הילדים שנשרפו למוות עם כניסת השבת בביתם שבנתניה. הלוויתם נערכת הלילה בבית העלמין 'וותיקים' בעיר.

כזכור, שמונה בני משפחה חולצו, בליל שבת, מבית בוער בעיר נתניה. הילדים פונו לבתי החולים לניאדו בנתניה ומאיר בכפר סבא.

למרבה הצער, הרופאים נאלצו לקובע את מותם של רפאל ואלעזר הקטנים. ההורים, וארבעה ילדים נוספים, פונו מהבית במצב קל.

זירת האסון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שמעון סבח, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "בצאת השבת נמסר לנו כי למרבה הצער נקבע מותם בבתי החולים של שני הילדים שחולצו מהדירה במצב אנוש ע"י צוותי כיבוי. כמו כן, הענקנו סיוע ראשוני ומתן חמצן להורים ול-4 ילדים שמצבם הוגדר קל כתוצאה משאיפת עשן".

אחת משכנות משפחת אוחנה תיארה: "היה עשן, ובלגן. האימא הצליחה לחלץ בידיה ארבעה ילדים מתוך השישה, והוציאה אותם החוצה במהירות".

ברקע לאסון הנורא, שהתרחש בעקבות כשל חשמלי במנורת לילה, עומדת העובדה כי השריפה פרצה ב"בית שרובו הוא תוספת בנייה, שלפחות על פי תחקור ראשוני אינה חוקית, אלא אלתור של בנייה, שגרם לילדים להיות לכודים בתוך חדר בוער". כך הסביר טפסר אייל כספי, מפקד מחוז מרכז בכיבוי והצלה.

בתוך כך, משטרת נתניה ביקשה תחילה לנתח את גופת הילדים שנספו, ולשלוח אותם למכון לרפואה משפטית באבו כביר, כך לפי עו"ד איתמר בן גביר שייצג את המשפחה החרדית.

לדברי עורך הדין, "הנתיחה המבוקשת היא ללא צורך. מדובר בצעד פוגעני ומיותר שמנוגד להלכות המשפטיות. אין חשד לביצוע עבירה פלילית והאסון יכול להיחקר גם ללא ניתוח שפוגע קשות במשפחה ובכבוד הילדים הנפטרים".

לאחר מאמצים של ארגון זק"א תל-אביב, הושגה הסכמת המשטרה להימנע מנתיחת גופות הילדים הקטנים.

לתרומות למשפחה, לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר