מאות אלפי יורו

זו הסיבה שאיש העסקים הלבנוני רכש את חפציו של היטלר

איש העסקים השוויצרי-לבנוני עבדאללה שתילה, רכש במכירה פומבית את חפציו האישיים של הצורר הנאצי. כעת הוא חושף סיבה מפתיעה מדוע רכש ומה יעשה בהם (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכובע של היטלר מתוך אתר המכירות הפומביות (צילום מסך: Hermann Historica)

איש העסקים השוויצרי-לבנוני, עבדאללה שתילה, רכש את חפציו האישיים של אדולף היטלר, שנמכרו במכירה פומבית של בית המכירות הפומביות Hermann Historica שבמינכן.

שתילה העוסק בתחום היהלומים, הסביר כי רכש את הפריטים כדי למנוע את "הפצת הרשע" וכי הפריטים יועברו לידי "קרן היסוד", שם ככל הנראה יחליטו להעביר את הפריטים ל'יד ושם' שם ייגנזו ולא יוצגו לציבור.

המטרה המרכזית הייתה מניעת הגעת החפצים לידי אוהדיו של הצורר וגורמים ניאו נאצים שונים. שתילה נענה לבקשתו של הרב מנחם מרגולין יו"ר הארגונים היהודיים באירופה והחליט להוציא מכיסו כ-600 אלף יורו כדי לרכוש את הפריטים.

בין החפצים: כובע של היטלר שעלה 50 אלף אירו, עותק חתום וממוסגר של "מיין קמפף" עם הקדשה מהיטלר לגרינג, מארז סיגריות מכסף, קופסת נגינה ומכונת כתיבה של המזכירה של היטלר, שעליה הודפסו נאומים שלו. עוד נקנו מאפרה של מנהיג גרמניה, מכתבים שנשלחו להיטלר ועלו כ-13 אלף אירו, תמונות ממוסגרות, והסכו"ם וכלי הגשה של הצורר.

שתילה אמר בראיון ל-ynet כי בבית המכירות בדקו היטב כי הוא אינו נאצי או פרו נאצי ורק אז איפשרו לו לרכוש את החפצים.

"הוא הוסיף: "אני חושב שהרב מרגולין ניסה למנוע מהרוע להתפשט, ואני ניסיתי לסייע לו בכך. שנינו ביחד עזרנו אחד לשני בכך שהתמקדנו באותו נושא והצלחנו לעשות משהו נכון. אם לא הייתי שומע על קריאתו של מרגולין, לא הייתי יודע בכלל על המכירה. אני לא חושב שהכסף שלי ירד לטימיון", אמר שתילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר