מעקב 'כיכר השבת'

הכאוס התחבורתי בבית שמש: העירייה מאשימה את משרד התחבורה

לאחר שתושביה החרדים של בית שמש החליטו להחריף את המאבק בשערוריית התחבורה בעיר, החליטו ראש העיר בלוך וסגנה החרדי להיכנס לתמונה - ויש להם כמה פתרונות (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילומים: מאיר חריף)

תושבי בית שמש החרדים סובלים כבר תקופה ארוכה מהיעדר תחבורה ציבורית זמינה ויעילה, בעירייה החליטו להתעשת וקיימו דיון חירום בנושא, כאשר ראש העיר, עליזה בלוך ושמוליק גרינברג מאשימים את משרד התחבורה

עוד בנושא ב'כיכר השבת'>>>

חברי ועד הפעולה שהוקם ע"י נציגי תושבי השכונות בעיר, נפגשו אמש עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה,שמואל גרינברג, במטרה לקדם פתרונות מיידים לקטסטרופה התחבורתית הקיימת בעיר.

חברי הועד הפעולה דרשו מגרינברג - המחזיק כאמור בתיק התחבורה, גיבוי מהעירייה במאבקם. לדבריהם, "לתושבים נגמרה הסבלנות. אנשים רוצים לנסוע באוטובוס בתנאים ובתדירות סבירים כל הוועדות והמכרזים - הכל לא רלוונטי. הפתרון היחיד הוא הכפלה מיידית של מערך התח"צ בעיר, מבלי לתקוע את הענין בבירוקרטיה"

"התושבים לא צריכים לעשות את מה שמצופה מהעירייה והגיע הזמן שהעירייה תהפוך שולחנות מול הגורמים הרלוונטים ותשים סוף לסבל".

גרינברג, ייאמר לשבחו, לא ניסה לחמוק מהבעיה ואף גיבה את התושבים. אך יחד עם זאת אמר, "העיר שבויה בבירוקרטיה של משרד התחבורה וזה לא יכול להימשך ככה".

בתוך כך, ראש העיר בית שמש עליזה בלוך החליטה אף היא להתגייס ובדיון חירום שערכה מתחה ביקורת על האחראים למצב. "בשל תכנון לקוי ואוזלת יד של כלל הגורמים הרלוונטיים הפכו רבבות מתושבי העיר לבני ערובה, כשרובם ללא רכב פרטי מה שמקשה על ניהול סדר יום תקין בשכונה הזאת".

עוד הוסיפה בלוך: כי "מיד כשנכנסתי לתפקיד שמתי את פתרון בעיית התחבורה הציבורית בעיר בקדמת סדר העדיפויות. כיום, נוכח הסבל הרב של תושבי העיר, ברצוני להבהיר כי לא אאפשר למצב הזה להימשך".

"לתושבי בית שמש מגיעה תח"צ ראויה ומתפקדת...התושבים סובלים מדי יום ביומו מתחבורה ציבורית לקויה, מחסור בקווים ובעיות קשות של תדירות. יזמתי בימים הקרובים פגישה דחופה עם בכירי משרד התחבורה על מנת למצוא פתרונות מידיים וכדי להניע תהליכים ללא דיחוי שישימו סוף לסבל של תושבי בית שמש".

בפנייתה הנוכחית למשרד התחבורה הבהירה ראש העיריה כי לא תאפשר את המשך מצב התחבורה הציבורית בעיר וכי תושבי העיר אינם יכולים להיות יותר בני ערובה לשיתוק מערכתי כתוצאה ממשלת מעבר הפועלת מזה כשנה בישראל, ומשתקת כל אפשרות לבצע שינויים והקצאת משאבים נדרשים לצרכי התחבורה של העיר בית שמש.

כזכור, ועד התושבים הוקם לפני מספר שבועות וכבר נקט בשורה של מהלכים אקטיביים במסגרת המאבק במצב התחבורה הציבורית בעיר.

התושבים מסבירים ל'כיכר השבת', את גודל האבסורד: "שכונות שלמות שתאכלסו בבית שמש במהלך השנים האחרונות, וכבר מונות אלפי משפחות אינן זוכות לקבל מענה תחבורתי עירוני ובינעירוני, ותושביהן נאלצים להיטלטל למרחקים על מנת להגיע לתחנת האוטובוס הקרובה. בין היתר ניתן למנות ביניהן את שכונות רמה ג 2, שכונת המשקפיים ושכונת רמת אברהם אשר למעלה משנה וחצי מנותקות כליל מקווי תחבורה ציבורית".

ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך מדברת על כל הנושאים הבוערים באולפן 'כיכר'

"הקווים העירוניים בבית שמש מהווים קטסטרופה בפני עצמה, בהיותם פועלים בתוואי ארוך, מתיש ובלתי יעיל, ובתדירות מעליבה ממש ביחס לצורך, ויעידו על כך האוטובוסים העמוסים לעייפה בכל שעות הפעילות".

בנוסף, הם מציינים, "כי גם בכל הקשור לקווים לירושלים וממנה המצב בכי רע. קווי בית שמש-ירושלים סובלים מלו"ז מדולל ובלתי מותאם, מתחילים לפעול רק בשעות הבוקר המאוחרות, ומסתיימים בשעות המוקדמות בלי לקחת בחשבון משתנים כמו שמחות משפחתיות, אירועים וכו'".

אתם רוצים פתרון מהיר ובלי מכרזים, נשאלת השאלה, איך ניתן לפתור את המצב שנוצר?

חברי הוועד שהתגבש בשם תושביה החרדיים של בית שמש; חבר מועצת העיר, יגאל חדד, משה גרוס, יששכר רייך, שעיה רייך, נתן רובינשטיין וצבי זיכל. עונים פה אחד:

לפני שמעלים פתרונות ארוכי טווח לעיר כגון מכרז, יש להכפיל את השירות בכל הקווים כבר בטווח המיידי. "כל הסיפורים והדיבורים על תוספות נקודתיות של תקציב, מכרז שמתקדם או נתקע, ותוספות שירות עתידיות אינם מסייעים במאומה לאנשים בשטח, ובפועל אינם תורמים לפתרון הכאוס התחבורתי הקיים בעיר כיום", מבהיר חבר הועד נתן רובינשטיין.

סבל התושבים בבית שמש

למעשה, חברי הועד אומרים במרירות, המכרז שמקודם כרגע אינו צפוי לפתור את מצוקת התחבורה הקיימת כיום, וזאת משום שגם בתרחיש האופטימלי ביותר, יחלפו לכל הפחות שנתיים עד שהוא ייושם ויבוא לידי ביטוי בשטח. כלומר: שנתיים נוספות של סבל וכיאוס תחבורתי לפנינו.

בנוסף, המכרז שפורסם לפני כשנתיים ונמצא מאז בהקפאה בשל סיבות בירוקרטיות שונות, גובש אף הוא במנותק מהשטח ומהצרכים האמיתיים של העיר והתושבים, מבלי להתחשב בתנופת הבניה המסיבית ובאכלוס הנוסף הצפוי בשנים הקרובות, כך שכשלי המכרז הקודם יחזרו על עצמם.

תכל'ס, איך אתם מתכוונים לפעול, הלכה למעשה?

אנחנו חושבים על פתרון של פעולה באופן דו שלבי:

בשלב ראשון לפעול לעיבוי והכפלה של כלל קווי התחבורה הציבורית בעיר, הרחבת הלו"ז בהתאמה לצרכים, הפעלת קווים ייעודיים לשכונות בירושלים בדומה לקיים בעיר ביתר, שיפור המערך העירוני ועוד.

סבל התושבים בבית שמש

בשלב שני לחתור לחשיבה מחודשת על המכרז ביחד עם נציגי העיר וגורמים מהשטח אשר מכירים את הצרכים המדויקים של העיר ולוקחים בחשבון את כל המשתנים, לרבות האכלוס המסיבי הצפוי בשנים הקרובות, וזאת על מנת להגיע למערך תחבורה יעיל ומיטבי שתואם לצרכים.

'כיכר השבת', פנה אל משרד התחבורה כדי שיגיב לדברים, אך עד למועד פרסום הכתבה, טרם התקבלה תגובה מטעמם. כשהיא תתקבל, נכניס אותה ככתבה וכלשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר