הדיון בוטל

בג"ץ אישר: רון קובי יעבור שימוע בפני שר אחר

בעקבות החלטת שר הפנים אריה דרעי כי לא הוא יהיה זה שיערוך את השימוע לראש עיריית טבריה, הודיע בג"ץ על ביטול הדיון ביום ראשון - ועל קיום השימוע לרון קובי (אקטואלי)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שופטי בג"ץ קבעו היום (שני) כי הליך השימוע של ראש עיריית טבריה יתקיים כפי החלטת השר אריה דרעי, במשרד הפנים - אך על ידי שר אחר.

את ההחלטה קיבלו בעקבות תשובת המדינה ביום ראשון השבוע, במסגרתה הצהירו כי אין חשש לניגוד עניינים שיש בו כדי למנוע מהשר דרעי קבלת החלטה בעניינו של רון קובי, אך ישנו רצון למנוע את המשכות ההליך והפגיעה בתושבים.

המדינה כתבה בתשובתה לבג"ץ: "עמדת המדינה כפי שפורטה באריכות בתגובה הייתה, ועודנה, כי שר הפנים אינו מנוע מלקבל החלטה בנוגע להמשך כהונתו של העותר, וכי לא מתקיים בנסיבות העניין חשש לניגוד העניינים שיש בו כדי למנוע מהשר לקבל החלטה כאמור".

כמו כן ציינה המדינה בנוגע לעיכוב בקבלת ההחלטה: "עיכוב אשר בגינו נמנעת קבלת ההחלטה הנדרשת ומתבקשת על פי הוראות הפקודה תוך פגיעה ביכולת ליישם את הוראות החוק ולהבטיח את תפקודם של מוסדות מועצת העיר טבריה, ואת האינטרס הציבורי הנדרש במתן השירותים לרווחת תושביה".

כאמור, השופטים קיבלו את הודעת המדינה ולפיה הממשלה תבקש מהכנסת להעביר את הסמכות להחליט בנוגע להמשך כהונת רון קובי, לידי שר אחר.

הליך השימוע יתקיים בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, והצוות המקצועי במשרד הפנים, והמנכ"ל יעביר את המלצתו להכרעת השר אליו יעבירו את סמכויות שר הפנים לנושא זה.

שופטי בג"ץ הורו על מחיקת העתירה שהגיש רון קובי, ועל ביטול צו הביניים והדיון שאמור היה להיערך בנושא ביום ראשון הקרוב.

חבר מועצת העיר טבריה, רפאל טרבלסי אמר בתגובה: "אנחנו בדרך להוציא את האמת והצדק לאור. ניפגש בשימוע במשרד הפנים שם נביא בפני בכירי המשרד את האמת הכואבת על טבריה ותושביה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר