איפה הכסף? • פרסום ראשון

"על טהרת הקודש": הרבי מסאטמר תרם הון למאבק בגיוס

לפני שהגיע לישראל, הצהירו בחסידות סאטמר כי האדמו"ר יחלק כסף למוסדות חינוך שלא לוקחים תקציבים מהמדינה, אך מתברר כי חלק גדול מהסכום, הלך דווקא לפעילים נגד גיוס לצה"ל (חסידים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קרוב למיליון דולר חילק הערב (רביעי) האדמו"ר מסאטמר השוהה בימים אלו בארץ, לארגונים שונים הפועלים נגד גיוס חרדים לצה"ל - כך נודע ל'כיכר השבת'.

את הכסף חילק במהלך אירוע שנערך באולם תמיר בירושלים, בהשתתפות דיינים מבית הדין של העדה החרדית, המשפיע רבי יעקב מאיר שכטר מברסלב, האדמו"רים מקהל חסידים וממשכנות הרועים, המקובל רבי אביש ציינווירט ורבנים נוספים.

המדובר בארגונים הנלחמים נגד הגיוס בפועל, על ידי עמידה ליד לשכות הגיוס, וסיוע לעריקים שנעצרו על ידי המשטרה הצבאית.

בין היתר, לתרומות גבוהות זכו מרכז ההצלה ואיחוד בני הישיבות, כמו גם ארגונים נוספים, כאלו המזוהים עם חוגי העדה החרדית, ואחרים המזוהים עם הפלג הירושלמי.

החלוקה הערב, תחת השם "קרן ויואל משה - סעד לתמוך להמפעלים במערכת הקודש נגד גזירת הגיוס", עוררה מספר שאלות בקרב אנשי היישוב הישן בירושלים.

עיתונאי חסיד סאטמר בראיון על ביקור הרבי

כזכור, לפני שהגיע לישראל, הצהירו בחסידות סאטמר כי האדמו"ר יביא איתו סכום עתק, של מיליוני דולרים, אותם יחלק למוסדות על טהרת הקודש, שלא לוקחים תקציבים מהמדינה.

אך לאחר מעמד חלוקת 'שקל הקודש', נשמעו תלונות ממספר מנהלי מוסדות, בעיקר המזוהים עם היישוב הישן בירושלים, כי קיבלו סכומי כסף נמוכים, של אלפי דולרים בלבד.

מנגד, חלק הארי של הכסף שהביא איתו האדמו"ר לחלוקה בארץ, נתרמו בסופו של דבר דווקא לפעילים נגד הגיוס, בהם אנשי הפלג הירושלמי.

גורמים בחסידות סאטמר ציינו כי ייתכן ומדובר בכספים אחרים, וללא קשר ביניהם, וכהוכחה ציינו את העובדה שהערב, לא חילקו כסף מזומן, אלא צ'קים בפריסה לשנה שלימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר