סיפור כואב

כך מתעמרת ה'הוצאה לפועל' בחרדית מסכנה

מומחי רפואה המליצו לאישה הלוקה בנפשה ושוהה בהוסטל ייעודי, לנסוע עם חברותיה לטייל בחו"ל, כדי לשפר את בריאותה; אלא שזיוף חתימתה בעבר על ידי בעלה מסבך הכל (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

התעמרות, או היצמדות לחוק היבש? אישה הלוקה מעט בנפשה ומאושפזת בהוסטל, רוצה לצאת עם חברותיה טיול בחו"ל, לפי המלצת אנשי הרפואה, אך מסורבת בידי לשכת ה'הוצאה לפועל' - מה שעלול לגרום להידרדרות במצבה.

מדובר בא', אישה חרדית מירושלים, בת 30 לערך, שבעבר חתימתה זויפה על ידי בעלה לצורך מעשי מרמה, ובעקבות כך הסתבכו חייה, עד למצבה הנוכחי.

ולסיפור בהרחבה: בצעירותה התחתנה א' עם גבר שאף הוא לוקה מעט בנפשו. במהלך השנים המצב של שניהם החמיר, וכיום האישה מאושפזת בהוסטל לנשים בירושלים, שם שומרים עליה ומטפלים בה היטב.

"לפני כמה שנים", מגולל קרוב משפחה את השתלשלות הדברים בשיחה ל'כיכר השבת', "בעלה (אליו היא נשואה עד היום, אך לאור המצב הם אינם חיים ביחד. ח"ב), הצליח לפתוח חשבון בנק על שמה, ומכיוון שהוא לא מודע למעשיו - פיזר צ'קים עם חתימת ידה המזויפת, וכך הוא צבר לה חובות בסכום אסטרונומי".

צ'ק מזויף. אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

לפי הקרוב, "כיום המצב הסתדר איכשהו, בהקשר הזה, לאחר שמינו לה אפוטרופוס שאחראי על כספה".

לפני כחודש החליטו בהנהלת ההוסטל בה מאושפזת האישה, להוציא את כל המטופלות לטיול לחו"ל, "בשביל הנפש", כדבריהם, על פי המלצת מומחי רפואה.

אלא שהחלטה מבורכת זו העמידה בדילמה את בני משפחתה של א', מכיוון שהיא חייבת באופן רשמי מאות אלפי שקלים, ובהוצאה לפועל תלוי ועומד נגדה תיק פתוח, מה שמונע ממנה על פי חוק את היציאה משטחי ישראל.

קרוב המשפחה מספר: "לקחנו עורך דין שיטפל במקרה, וינסה להסדיר את יציאתה מישראל, כי הרי אין סיכון הגיוני שהיא לא תחזור לארץ. שניים מאחיה גם הסכימו לחתום לה ערבות ולהתחייב שהיא תשוב לארץ".

סאת הייסורים של ח', מתברר, רק החלה: לטענת המשפחה, "נתקלנו בפקידים אטומים ומרובעים, שלא מוכנים להתגמש בגרם. הרי זה מגוחך לאסור על א' - שגם כשהיא בארץ אין סיכוי שתוכל להחזיר את הכסף - את הנסיעה לחו"ל. לא מדובר פה באישה רגילה".

"במיוחד אנחנו כואבים, שאנשי הרפואה אומרים כי אין ספק שהטיול הזה יבריא את נפשה, ושאם לא תיסע היא תיכנס לדיכאונות הרבה יותר גדולים. האם אין למוסדות המדינה טיפת אנושיות? אי אפשר להתגמש קצת, בשביל לער לאישה שסבלה וסובלת כל כך הרבה בחיים והטיול יכול לתת לה קרן אור?", הם תוהים בזעם.

'כיכר השבת' פנה אל דוברות הרשות לאכיפה וגבייה, אך זו הבהירה כי אין בכוחה לעשות מאומה, וסיפקה את התגובה הרשמית הבאה: "אכן מקרה מצער. מבדיקת הפנייה עלה, כי לחייבת 13 תיקים. בכל התיקים קיימת הגבלת עיכוב יציאה מהארץ. לפיכך, מוצע כי החייבת תפנה לסיוע המשפטי במשרד המשפטים לקבלת ייצוג משפטי. החייבת יכולה לפנות להליך חדלות פירעון בפני הממונה, הואיל וחובותיה הם למעלה מ-150 אלף ש"ח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר