צפו בתיעוד

מוישי הולצברג חגג 'בר מצווה' בכפר חב"ד

הנער מוישי הולצברג ששני הוריו נרצחו בפיגוע הטרור בבית חב"ד במומביי, חגג אמש את בר המצווה שלו בהשתתפות מאות בני אדם, רבנים וזמרים מהשורה הראשונה (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בכסלו תש"פ | 01.12.19
(צילום: חיים טויטו. וידאו: שניאור שיף וישי ירושלמי)

בנוכחות מאות קרובי משפחה ומוזמנים נרגשים חגג אמש (ראשון) מוישי הולצברג, הניצול המפורסם מפיגוע הטרור בבית חב"ד שבמומביי לפני 11 שנים, את בר המצווה שלו.

הוריו, הרב גבי והרבנית רבקי הי"ד, שקיפדו את חייהם באותה מתקפת טרור כמובן לא היו שם, אבל נוכחותם הורגשה, פיזית ורוחנית, לאורך כל הערב מהדברים שנישאו באולם, מהתמונות שעל מסכי הענק וגם מהגעגוע הגדול שבלב.

מי שכן הגיעו כמובן הם הסבים והסבתות המסורים שגידלו את מוישי מאז הפיגוע, סנדרה המטפלת, שתמונתה המחזיקה את מוישי המתייפח בעת שהם נמלטים מהבניין המנוקב בכדורים לא תשכח לעולם, הדודים והדודות, ועוד מאות קרובי משפחה וחברים קרובים שעטפו את מוישי בהרבה חום ואהבה כדי שירגיש את מה שהוא באמת: נער, רק בן 13, חתן האירוע.

"מבחינתנו זוהי סגירת מעגל מרגשת במיוחד", אמר אחד מקרובי משפחתו הקרובה של מוישי. "לכאן, בכפר חב"ד הובאו ארונותיהם של גבי ורבקי ע"ה ומפה יצא מסע ההלוויה של הוריו להר הזיתים. כעבור שנה בדיוק, שוב התכנסו כאן כדי לחגוג את יום הולדת 3 של מוישי וטקס גזיזת השערות שלו, וכעת כעבור עוד 10 שנים אנחנו מתכנסים פה כדי לחגוג כבר את בר המצווה של מוישי והפכיתו לבוגר. רק לפני שבוע התקיים בניו יורק הכנס העולמי של שליחי חב"ד, ואלפי שליחיו של הרבי מליובאוויטש מוכיחים כל העת שאי אפשר להרוג אמונה ואור בכדורי רובה. זה פשוט מרגש במיוחד".

כנהוג בחסידות חב"ד, הזמין הסבא, הרב שמעון רוזנברג מעפולה, את מוישי לחזור על מאמר חסידות של הרבי מליובביץ' בעניין מצוות הנחת תפילין – סדר גודל של 8 עמודי a4 בעל-פה, ומוישי לא אכזב ועשה זאת בבגרות מדהימה.

לאחר ריקודי שמחה עם סוללת זמרים וכוכבי המגזר, ביניהם, מוטי שטיינמץ, אברהם פריד וישי ריבו, וסעודת מצווה חגיגית, העניק לו סבו השני, הרב נחמן הולצברג, שטר של דולר לברכה שקבל אביו מידי הרבי מליובאוויטש. מוישי אף הפתיע כשנתן את קולו בקליפ מיוחד ומרגש בהופק במיוחד לבר המצווה.

בין המברכים מרחוק באמצעות וידאו היו ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה וגם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ששיגר מברק ברכה מיוחד לכבוד בר המצווה של מוישי.

האגרת של טראמפ

את האירוע כיבד בנוכחותו שגריר הודו בישראל, אבל עוד לפניו שלח ראש ממשלת הודו, נרנדרה מורי, אגרת ברכה רשמית ומרגשת לכבוד בר המצווה. "אני שמח לשמוע על בר המצווה שלך", פתח ראש הממשלה ההודי את המכתב, "אתה מגיע לנקודת ציון משמעותית בחיים והסיפור שלך ושל ממשיך להוות מקור השראה לכולם. הוא דוגמא לנס של ממש. האומץ של המטפלת שלך, סנדרה, והתפילות של כולם ימשיכו ללוות אותך בחיים. אני זוכר את הפגישה בינינו בירושלים ואני מקווה כי תגשים את שאיפתך לחזור למומבאי כשליח חב"ד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר