הוגש ערעור

האברך מ'הפלג' יישאר במעצר: "זה לא חוקי"

הדיון המכריע על מעצרו של העריק יהודה טומבק נדחה לשבוע הבא, בעוד בית הדין הצבאי מאריך עד אז מעצרו - ללא נימוקים כלשהם. פרקליטו הגיש ערעור מיידי, שנידון כעת (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מעצרו של האברך יהודה אלימלך טומבק הוארך היום (חמישי) בבית הדין הצבאי ביפו, עד ליום ראשון, ללא נימוקים, עורך דינו, מנחם שטאובר, מגיש בשעה זו ערעור לבית הדין בקריה.

כזכור, מדובר בבנו של עסקן 'הפלג' אברהם טומבק, משכונת בית וגן, וחתנו של הרב צבי וידר מ'קרית יובל'. האברך לא התייצב בלשכת הגיוס להסדרת מעמדו כבן ישיבה, כהוראת רבותיו, ונחשב ל'עריק' מזה שש שנים.

בדיון שהתקיים היום היה צפוי דינו להיות מוכרע, אך הפרקליטות הצבאית החליטה לבסוף רק לדרוש את הארכת מעצרו, ואת הדיון על עצם מעצרו לדחות ליום ראשון.

מנחם שטאובר, עורך דינו של טומבק, מגיש כעת ערעור על ההחלטה של בית הדין הצבאי, בדרישה לשחררו מיידית. "עצם מעצרו אינו חוקי", הוא טוען.

הפגנה של 'הפלג' נגד מעצר עריק. ארכיון (צילום: 'מחאות החרדים הקיצונים')

כפי שדווח ב'כיכר השבת', כזכור, האברך נעצר כבר בתחילת השבוע בנתב"ג, בעת שהיה בדרכו לתפילה בקברי צדיקים באירופה, לא לפני שבדק במרכז המידע של משרד הפנים אודות צו עיכוב יציאה מהארץ נגדו, ושמע כי אין נגדו צו כזה.

גורמים ב'הפלג' מסרו ל'כיכר השבת' בעקבות מקרה זה: "אין להסתמך על מרכז המידע של משרד הפנים, משום שהוא מפרסם מידע רק על צווי עיכוב הניתנים בשל בקשת בתי משפט, בתי דין רבניים וההוצאה לפועל, ומידע על עריקים מהצבא אינו מופיע בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר