למרות שחרור העריק

הגר"צ פרידמן: "בני התורה ייצאו להפגנה גדולה"

בהספד שנשא, אמר הרב, ממנהיגי 'הפלג', ש"בני תורה מחויבים למחות ביום ראשון על מעצר האברך" - למרות ששוחרר. "נפגין, גם אם הרב דויטש יתנגד", מוסיף בכיר ב'פלג' (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"צ פרידמן (צילום: באדיבות המצלם)

הגאון רבי צבי פרידמן, ממנהיגי 'הפלג', הורה הערב (חמישי) לאנשיו: "בני התורה חייבים להביע את מחאתם על המעצר הנפשע של האברך בן העלייה, ועל כן, ככל הנראה, ביום ראשון הקרוב ייצאו בני התורה להפגנה גדולה".

את הדברים הוא אמר במהלך הספד לרבה של ביתר עילית שנפטר השבוע, הגרד"צ אורטנדליך. לקראת סוף ההספד הפתיע את הנוכחים כאשר הכריז על קיום הפגנה ביום ראשון הקרוב.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', העציר המדובר, יהודה טומבק, שוחרר הערב, לאחר שבית הדין הצבאי קיבל את ערעורו של עו"ד מנחם שטאובר נגד החלטה קודמת בענין.

ההפגנה מתוכנתת להתקיים, על אף השחרור, משום שהוא רק עד למוצאי השבת הקרובה - אז הוא יחזור למעצור, שיידון מחדש בבית הדין הצבאי ביום ראשון.

ההפגנה, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הערב נערכה הפגנת מחאה קטנה על מעצר זה, בכיכר השבת בירושלים, וגורמים מחוגי הקיצונים מתחו בה ביקורת קשה נגד עסקני 'הפלג', שלדבריהם חוששים משום מה לצאת להפגין למען אחד מאנשיהם.

בכיר ב'פלג' שמשוחחים הערב עם 'כיכר השבת', מציינים כי "למרות שיתכן והגאון רבי אשר דויטש, מרבני 'הפלג', מתנגד לקיום ההפגנה".

"ר' צבי (פרידמן. ח.ב.) כבר שוחח עם ראשי הישיבות הגר"ש מרקוביץ והגר"י ארנברג, שהביעו את תמיכתם בקיום ההפגנה", מוסיף הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר