התחקיר המחריד

כת שטנית או רק דמיונות שעוותו? השאלות הקשות צפות

תחקיר האימים של 'המקור' על התעללות חמורה וקשה במיוחד בילדים חרדים בשכונות החרדיות של ירושלים מעורר שאלות קשות ומטרידות במיוחד חלקן סוקרו ונחשפו ב'כיכר השבת' (חדשות חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה בלבד (צילום: פלאש 90)

תחקיר 'המקור' ששודר אמש (חמישי), מעורר תחושות קשות במיוחד בציבור החרדי. האירועים הקשים שתוארו בו באופן מצונזר דיברו על מאות ילדים חרדים שעברו חטיפות, התעללויות במקומות מסתור תוך מתן סמים מטשטשים ואזיקה על ידי זרים שככל הנראה תיעדו את האירועים הקיצוניים וההזויים במיוחד.

כעת עולות גם הטענות שקשה להתעלם מהן, על היעדר כל תיעוד או מציאת זירה כל שהיא שיכולה להוכיח ולו בצורה חלקית על היתכנות האירועים שמתוארים בצבע רב כל כך בתחקיר שלא מותיר אף אדם שאנן.

כזכור, על פי התחקיר, בעשור האחרון התקבלו במשטרה יותר ממאה עדויות של ילדים שעל-פי החשד נפלו קורבן לחטיפות על-ידי זרים בשכונות החרדיות בירושלים. בתחקיר שוחח דרוקר עם עשרות הורים ומטפלים כגון פסיכולוגים וקלינאיות תקשורת שמתארים כולם קווים דומים לפרשה המחרידה שעדיין לא נפתרה.

על פי התחקיר, הילדים נלקחו לאור יום מהמסגרות הלימודיות למקומות מבודדים שם עברו התעללות קשה במיוחד. הילדים תיארו מנהרות, מרתפים אפלים ומקומות טקסיים אליהם נלקחו. אך חיפושים שנערכו על ידי העסקנים שטיפלו בנושא כמו גם המשטרה העלו חרס.

הילדים טענו כי גיורת בת 70 שיתפה פעולה עם החוטפים וכי בביתה יש מנהרות ומרתף אפל דרכו הם הועברו, אך גם חיפושים מעמיקים שנערכו בדירתה, לאחר שהוכתה קשות, לא מצאו שום מנהרה או מרתף.

ייתכן ומדובר ברשת עבריינים מתוחכמת במיוחד שהצליחה להסוות את כל פעולותיה ולהצליח להערים על מאות מצלמות אבטחה, ולהגניב מתחת לאפם של מוסדות החינוך מאות ילדים ולפגוע בהם, אך כאמור בינתיים אין שום הוכחה מעשית לכך מלבד עדויות הילדים שמשוללות פרטים בשל גילם הצעיר.

תחילת הפרשה, הייתה ב-2010, בשכונת נחלאות שם החלו להתקבל תלונות על אנשים זרים שחוטפים ילדים מהסעות לבתי ספר או לגנים במטרה להתעלל בהם. בתחקיר נאמר כי הילדים טוענים שנחטפו על-ידי אנשים המשתייכים לדת הנוצרית שהכריחו אותם לבצע טקסים סאדיסטיים מה שהפיץ בזמנו את השמועה בירושלים כי מדובר במיסיונרים, דבר שלא הוכח בינתיים ועל פי ההערכות היה כחלק מההטעיה שביצעו החוטפים כדי לבלבל את הילדים ולהסוות את הפעילות ומטרותיה האמתיות, תיעוד הילדים בעת ההתעללות.

על פי התחקיר, שנתיים לאחר מכן עברה הפרשה לסנהדריה שם החלו לצוץ סיפורים עם מאפיינים דומים של התעללות בילדים שלוו בטקסים מוזרים של התעללות בחתולים וכדומה לצד תקיפות פיזיות חמורות כנגד הילדים.

המעבר של הסיפור בין כמה שכונות בהן הילדים סיפרו דברים דומים מחזקת את האמינות של המקרה אך עדיין נותרה התמיהה איך כל כך הרבה מקרים לא הביאו ולו למציאת זירה אחת או תיעוד אחד איתו ניתן היה לאמת פרט כל שהוא מהסיפור.

מכתב הבד"צ על הסיפור

בתחקיר נטען, כי נמצאו חומרים כאלה ב"רשת האפלה" - אתרי אינטרנט שאינם חשופים לעיני כל אלא רק לאלו שיודעים היכן בדיוק למצוא אותם. על פי הטענות המשטרה לא עשתה דיה כדי לאתר את החומרים האלה ולנסות להגיע דרכם אל המתעללים.

כזכור, המשטרה אף טענה בשנת 2016 כי חלק מהמטפלים שהתלוננו על הפרשה הציגו מצג שווא לפיו מאות ילדים נחטפו ע"י 'כת', הותקפו פיזית ואולצו להמיר דתם במטרה לקבל כספים מתורמים וארגונים אותם עפ"י החשד לקחו לכיסם. הפרשה שסוקרה גם ב'כיכר השבת' הסתיימה בלא כלום, בשל חוסר היכולת של המשטרה להוכיח והמטפלות שוחררו ממעצרן.

ישנן טענות מטרידות במיוחד, כי לאותה רשת סייעו גם אנשים מתוך המוסדות, סייעות ושרתים בבתי הספר, אף אחד מטענות אלו לא אומתו לעת עתה.

האם מצלמות האבטחה "טופלו"?

אחת הטענות הקשות ביותר כנגד התחקיר הוא היעדר צילומים ממצלמות האבטחה הרבות שמרשתות חלק מהשכונות בהן התרחשו על פי התחקיר המעשים החמורים. הילדים אף הצביעו על מקומות ספציפיים מהם נלקחו אך באורח פלא לא נמצא לכך תיעוד במצלמות שהיו במקום.

בתחקיר שערך 'כיכר השבת' בשנת 2016 טענו ההורים, כי מצלמות האבטחה "טופלו" והסרטונים נערכו לאחר מכן ואכן מצפייה בתיעוד ממצלמות האבטחה שהותקנו באותו תלמוד תורה בעקבות הטענות הקשות שעלו מדברי הילדים, והגיע לידי כיכר השבת, ניתן לראות מספר פעמים מה שנראה כעריכה מכוונת של הסרטונים שנראים כבעייתיים.

אחד הסרטונים שנחתכו ונערכו על פי הטענות

"כיכר השבת" העביר באותה עת את תיעוד מצלמות האבטחה לידי משטרת ישראל, כמו גם פרטים נוספים הקשורים בנושא שהגיעו למערכת. אלא שבמשטרה טענו כי החקירה טרם התקדמה באופן משמעותי זאת בעקבות קושי בהבאת ההורים והילדים לחקירה בשל הרגישות שבעניין.

ההורים לעומת זאת טענו, כי הגיעו למשטרה ומסרו את עדותם בפרשה, אך המשטרה לא האמינה להם מלכתחילה מה שהפך את החקירה ללא יעילה ובעקבות כך לא נעשה דבר משמעותי. המשטרה אף סירבה בזמנו להגיב לפניות 'כיכר השבת' בנושא עריכת הסרטונים במצלמות.

חלק גדול מאד מהנפגעים היו משפחות של עולים חדשים מארה"ב, חוסר הפתרון לתעלומה והיעדר האמון של המשטרה הביא לדבריהם לעזיבתם את הארץ וחזרה לארה"ב. על פי הטענות, עשרות משפחות עזבו את ישראל בעקבות המקרים הקשים וחוסר האמון במערכת.

לדברי אגודת טוהר המחנה ל'כיכר השבת': "לווינו את המקרים. מהחל. ועד עתה. מדובר במניפולציות שמספר גורמים מפיצים. משיקולי גריפת הון. ואו תמימות למה שסופר להם ע"י הגורמים".

הם גם מסבירים את פערי הזמנים במצלמות האבטחה, "מצלמות האבטחה צילמו לפי תנועה. ובאשר ע״כ היו חסרים שניות עד דקות. דבר שמובן לכל איש מצלמות. ולפי הידוע לנו בדיקת מעבדה של גוף ביטחון שבדק את הNVR מטעם המשטרה גם שלל חשד זה. לגבי חקירת ההונאה. לא הבשיל משפטית. אבל נחקר הוכח חקירתית כהונאה. בתי הדין. על סמך העדויות. הבדיקות. והצלבות הגיעו לכל הנ״ל".

'כיכר השבת' פנה למשטרה בעניין, אך זו העדיפה שלא להתייחס לטענות המובאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר