כשבוע לאחר שמונה

הרב רומפלר, רב 'תהילות ישראל', נעצר בחשד למעשי התעללות

הרב אלעזר רומפלר, שמונה לפני כשבוע במקום אביו המנוח לרב קהילת 'תהילות ישראל', נעצר בחשד למעורבות פעילה ואלימה בהנהגת כת 'לב טהור'. בהמשך הוא שוחרר בתנאים מגבילים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שבוע וחצי לאחר שמונה לממשיך דרכו של אביו זצ"ל בהנהגת קהילת 'תהילות ישראל', נעצר הרב אלעזר רומפלר, בחשד שסייע לנישואי קטינים כחלק מפעילות כת 'לב טהור' ולמעשי התעללות קשים.

המעצר בוצע ביום חמישי האחרון, אך למחרת החליט בית משפט השלום בירושלים על שחרורו בערבות, ותחת תנאים מגבילים.

שמו של החשוד, הרב אלעזר רומפלר בן ה-45, נקשר כבר בעבר להתנהלות 'לב טהור', הכת שעלתה לכותרות עם בריחת חבריה מקנדה לגואטמלה ומקסיקו, ועם מות מנהיגה שלמה הלברנץ בטביעה בנהר.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', החשוד הגיע לארץ שבועיים לפני פטירת אביו הרב אהרון זצ"ל, במהלכם הוא כבר מסר את השיחה ב'סעודה שלישית' בקהילה - סימן ברור לסימונו כיורש.

כמו כן, הוא הגיע לישראל מגואטמלה עם אדם נוסף, אך אשתו והילדים נשארו שם , בכת 'לב טהור', במטרה שאחרי ה'שבעה' יוכלו חברי הכת להפעיל לחץ שהוא יחזור אליהם.

הרב אהרן צבי רומפלר זצ"ל (צילום: אלי קובין)

בדיון בבית המשפט ביום שישי, בפני השופט דב פולוק, טען נציג יחידת ההונאה והפשיעה הכלכלית במשטרת ישראל כי רומפלר "הינו כיום מנהיג הקהילה בפועל, פועל בצורה אקטיבית יחד עם אחרים להשמיט את מרותו על חברי הקהילה" של לב טהור.

"הגעתו לארץ", טען רס"ב אייל רון, "גם אם נבעה מלכתחילה בשל מות אביו, הרי שהייתה מטרה לו מאוד ספציפית, שאינה קשורה כלל במות אביו. יש לי חומר רב המעיד כי המשיב הוא ראש הכת הנוכחי".

בשל כך ביקש נציג המשטרה את הארכת מעצרו של רומפלר בחמישה ימים, תוך שהוא מציג דו"ח סודי לשופט, וכן תמונה המתעדת לדבריו את פעילות של החשוד בהנהגת הכת.

יצוין, כי בימים אלו עצור עדיין בארה"ב נחמן הלברנץ, בנו של הרב שטבע, יחד עם ארבעה מחבריו, בחשד כי ביצעו חטיפה של קטין בתוך קהילתם.

לשאלותיו של הסניגור, עו"ד איתמר בן גביר, השיב רס"ב אייל רון כי החשד נגד רומפלר הוא לא רק השאת קטינים, אלא אף התעללות באחרים דוגמת "הרעבה, הצלפה, מכות וכיוצא בזה".

בהמשך הוסיף עורך הדין: "אמו של מרשי כאן, והיא תוכל להשגיח עליו. אין צורך במעצר. כמו כן, אנו כופרים בטענה של ראש כת. לא ייתכן כי מחר אני ארצה לסגור חשבון עם בן אדם, ואומר עליו שהוא ראש כת. אני סומך על המבקשת שהיו מביאים מסמכים וראיות ששמו היה מופיע שם, אם היו כאלה, אבל כל מה שיש להם כרגע לא מוכיח כלום לגבי המשיב. בהנחה שמה שיש זה רק את פלוני ששמע מכלי ראשון וכו' - על זה עוצרים? ככה עוצרים במדינת ישראל?".

"אם הייתה טענה ספציפית שהוא הרביץ, לא הייתי בא לכאן", הוסיף בן גביר. "בכל מקרה, החלופה שלי זה בבית אמו שכאן. אביו נפטר. אפשר להוציא לו צו שלא ייצא מישראל, זה בסדר גמור. אגב, איני מתלהב מהקהילה, אך אנו לא פה בשל דעות וכאלה. אני פה בגלל אדם ספציפי".

פשיטה על חברי הכת, בגואטמלה. ארכיון (צילום: מתוך טוויטר)

לאחר שמיעת טענות הצדדים, הודיע השופט פולוק: "לאחר שעיינתי בחומר החקירה, שוכנעתי כי אכן קיים חשד מסוים שהמשיב ביצע את העבירות המיוחסות לו, וגם יש עילה למעצר; יש בשחרור המשיב משום סכנה לציבור, והדבר עלול לשבש את החקירה".

"יחד עם זאת, לאור הראיות בשלב זה, החלטתי להורות על שחרור המשיב בתנאים מגבילים", קבע כאמור השופט. מדובר בחתימה על ערבויות כספיות וצו איסור יציאה מן הארץ למשך 30 יום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר