תחקיר הזוועות תחת איום

רשת אפלה? 'הפרכנו מאות שמועות - ע"י מצלמות ועדויות'

אברכי השכונה החרדית בי-ם מסבירים מדוע הם בטוחים כי הטענות לרשת מאורגנת החוטפת ילדים ממוסדות חינוך דרך מנהרות, כדי להתעלל בהם, הן בדיה מוחלטת • וגם: האיום על 'המקור' (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המצלמות שתיעדו הכל (צילום מסך: מתוך 'המקור', ערוץ 13)

פרסום ראשון: אברכים בשכונת סנהדריה בירושלים, שהופיעו בתחקיר 'המקור' בערוץ 13 על מאות הילדים החרדים שלכאורה הותקפו באורח זוועתי בשנים האחרונות, טוענים כי דבריהם הוצאו מהקשרם, ומוסיפים: "התאוריה על רשת אפלה ואכזרית הפועלת בירושלים, היא פרי דמיון בלבד".

כזכור, בתחקיר של העיתונאי חיים ריבלין גוללו סיפורים רבים על ילדים שעל פי החשד נפלו קורבן לחטיפות והתעללויות נוראיות בשכונות החרדיות בעיר - טענות שחלקן פורסמו בעבר ב'כיכר השבת'.

תיעוד מאחת המצלמות, כפי שנחשף ב'כיכר השבת' בשנת 2016

על פי התחקיר, הילדים נלקחו לאור יום ממוסדות החינוך למרתפים, דרך מנהרות, שם עברו מעשי סדיזם. 'המקור' אף ראיין כמה מעסקני המקום, שהציגו את רשת המצלמות שנפרסה על ידם בכל קרן רחוב, ושבעזרתה פוענחו באחד עשר החודשים האחרונים 36 תלונות על מעשי תקיפה.

אלא שבשיחה ל'כיכר השבת' אומר אחד מאברכי השכונה, המעורב בנעשה, כי דבריהם הוצאו מהקשרם באופן מוחלט. "הסברנו להם היטב כיצד הפרכנו כמאתיים תלונות שווא, בעזרת אותן מצלמות, וכן בדיקת עדויות, כך שכל סיפור ה'רשת' אינו נכון, אך הם משום מה חתכו את זה מהתחקיר".

כיצד הפרכתם את השמועות, לשיטתכם?

"בדקנו במצלמות מקרה אחר מקרה, קרוב למאתיים, לפי השעות שנטענו, והתברר אחד משניים: או שלא קרה כלום וזו בדיה מוחלטת שאמר הילד בהתאם לשאלות המכוונות ששמע מהוריו, או שהיה משהו שנופח ללא כל קשר - לדוגמה, ילדה שנפלה, קיבלה מכה ובכתה, ואיכשהו זה 'הולבש' על אדם זר שכביכול היה מעורב בזה".

"כך גם נבדקו עדויות רבות, והתברר באופן מוחלט כי אין בהן כלום. נטו המצאות של מוחות קודחים במיוחד. בבדיקת העדויות האלו הוקלטו מי שמסרו אותן תחילה, כיצד הם מודים בסוף כי הטעו או טעו"

ומה באשר ל-36 המקרים שהוזכרו?

"בהחלט היו מעשי תקיפה, אך באופן פרטני, כפי שמדווח מדי פעם בחדשות. ממש לא רשת מאורגנת וסדיסטית".

מכתב האזהרה לתכנית 'המקור' (צילום מסך)

באשר לטענות כלפי התחקיר, מסביר עסקן נוסף: "הצופה קיבל מצג שווא, כביכול מערך המצלמות שהקמנו הוא על הפגיעות הקבוצתיות, בעוד דעתנו היא - כפי שהובהרה ברורות וכאמור צונזרה - שלא היו פגיעות קבוצתיות".

לדברי העסקנים, "אם עורכי התחקיר היו עומדים בסיכום, שנצפה בתחקיר טרם פרסומו, כל זה היה נחסך".

בעקבות כך, כפי שנודע ל'כיכר השבת', שוגר מכתב אזהרה לפני תביעה לערוץ 13, בו הם מתריעים כי אם הנזק שנעשה להם לא יתוקן באורח משביע רצון, תוגש תביעה משפטית בענין.

מתכנית 'המקור' נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מערכת המקור עומדת מאחורי הדברים ששודרו בקטע המדובר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר