קידוש השם

האצנית החרדית הודיעה: "לא אחלל שבת"

לאחר שניצחה פעם אחר פעם בתחרויות אולימפיות, הוזמנה החרדית, ביטי דויטש לאולימפיאדה של 2020, לאחר שהוברר לה כי המקצה יתקיים בשבת הודיעה: "לא אשתתף" (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
דויטש במרתון תל אביב, עם בעלה. ארכיון (צילום: מתוך הפייסבוק של בטי דויטש)

האצנית החרדית, ברכה (ביטי) דויטש, שצורפה לסגל האולימפי לשנת 2020 בענף המרתון, הודיעה בסוף השבוע כי אם תחרות הריצה תתקיים בשבת - היא לא תשתתף בה.

בפוסט שפרסמה דויטש בחשבון הפייסבוק שלה היא כתבה כך: "הבוקר הרגשתי כאילו קיבלתי אגרוף לבטן. אבל האמת היא שאני יותר מאשר בסדר. לא הייתי בטוח אם עלי לחלוק את החדשות עם כולכם ברגע זה, אבל הבאתי אתכם למסע שלי עד כה. היום גיליתי שתאריך המרתון האולימפי עבר לשבת".

לדבריה: "כשהחלטתי להמשיך ביעד האולימפי בינואר, הדבר הראשון שעשיתי היה לבדוק את תאריך המרתון כדי לוודא שהוא לא יתנגש עם שבת. זה היה מתוכנן ליום ראשון 2 באוגוסט ולכן ידעתי שאוכל להתמודד. כשהודיעו כי אליפות העולם תתקיים בשבת, אני זוכרת שאפילו לא הרגשתי מאוכזבת כי ידעתי שיש לי את האולימפיאדה. היו עוד כמה תחרויות שהיו בשבת, אבל זה אפילו לא היה שאלה בשבילי".

"לאחרונה שאלה אותי עיתונאית: 'עם אילו אתגרים אני מתמודדת כאצנית חרדית?', וכמעט צחקתי במחשבה שאין באמת. אמרתי קצת בביטחון מדי: 'שום דבר לא גדול. ריצה תואמת מאוד את אורח החיים הדתי שלי'. פתאום הדברים התגשמו מהר מאוד. מכיוון שהייתי די ציבורית לגבי החלום האולימפי שלי והשקעתי המון כדי להביא את עצמי לשם. אבל עכשיו החלום האולימפי לפתע נראה רחוק, בדיוק כשאני בשיא ההשקעה העצומה כדי להגיע לשם. מה יקרה אם אחרי כל הדרך, לא אוכל להשתתף?".

האצנית החרדית הוסיפה וכתבה: למרות שאני מרגישה מתוסכלת באופן אישי מהבשורה הזו, אני מתכוונת להישאר רגועה ושמחה. אני אמשיך להתאמן ולהתקדם ככל יכולתי, בלי קשר אם המרתון יתקיים בשבת או לא. אני לוחמת, אינני מרימה ידיים ואעשה כל שביכולתי כדי לשנות את מועד הריצה האולימפית".

לסיכום היא כתבה: "החיים לא תמיד עוסקים בתוצאות, לפעמים המסע הוא לא פחות חשוב ואני כאן בשביל המסע. אני לא אשתתף בתחרות שתיערך בשבת, אמשיך לייצג בגאווה את ישראל ואת הערכים שלי כשאשה יהודיה, דתית וספורטאית מקצוענית".

מי היא האצנית החרדית?

ברכה (ביטי) דויטש (28), נשואה ואם ל-5 ילדים, מתגוררת בשכונת הר נוף בירושלים. היא עלתה לפני מספר שנים מארה"ב לישראל.

בעבר ניצחה האצנית החרדית בלא מעט מרתונים בישראל, בהם 'מרתון ירושלים', שבסיומו קיבלה את מדליית הניצחון לאחר שהגיעה למקום הראשון מבין הנשים הישראליות שהשתתפו בו.

לפני כשבעה חודשים דויטש עשתה היסטוריה והיתה לחרדית הראשונה שניצחה בתחרות אתלטיקה בינלאומית.

בראיון שהעניקה בעבר ל'כיכר השבת' סיפרה דויטש: "זו ממש מתנה מהקב"ה. הוא נותן לנו את כל הכישורים והיכולות. כל מה שהשגתי, זה רק בעזרתו. הכל סייעתא דשמיא. ההרגשה בכל פעם מדהימה אותי מחדש, אבל מה שבולט בשבילי באופן אישי - היא ההרגשה שהקדוש ברוך הוא מלווה אותי בכל צעד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר