פרסום ראשון

המעצר של הרב רומפלר חשף את הפילוג בין הקהילות הקיצוניות

בקהילת 'תהילות ישראל' רוצים כי הרב רומפלר יישאר בישראל ולא יחזור אל 'לב טהור', ולטענת גורמים בקהילה, ההלשנה שהובילה למעצרו - מקורה בחבר קהילה • אשתו וילדיו, נשארו בגואטמלה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חברי 'לב טהור', תמונת אילוסטרציה (צילום מסך מתוך רשת 13)

בעקבות מעצרו של הרב אלעזר רומפלר, נאסרה עליו יציאה מהארץ למשך שלושים יום, וכעת חושף 'כיכר השבת' כי הרצון לעכב את יציאתו, הובילה להלשנה שגרמה למעצרו.

אמש (מוצאי השבת), פרסם 'כיכר השבת' לראשונה את דבר מעצרו של הרב אלעזר רומפלר, בחשד שסייע לנישואי קטינים כחלק מפעילות כת 'לב טהור' ולמעשי התעללות קשים.

רומפלר, משתייך לכת 'לב טהור', שחבריה שוהים בימים אלו בגואטמלה. הוא הגיע לישראל שבועיים לפני פטירת אביו, הרב אהרן צבי רומפלר, רב קהילת 'תהילות ישראל'.

כאשר הגיע לארץ, מונה לממשיך דרכו של אביו בראשות הקהילה הקיצונית בישראל - צעד ממנו חששו בקהילה הקיצונית שבגואטמלה.

לכן, שלחו אדם מחברי הכת שיפקח על צעדיו ויוודא כי ישוב אליהם. בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע כי אשתו וילדיו של הרב אלעזר רומפלר נותרו בגואטמלה, ולא הורשו לבוא איתו לישראל.

לטענת גורמים בקהילה, בישראל מעוניינים כי ינהיג את קהילתם 'תהילות ישראל' ולא ישוב ל'לב טהור', ולכן היה מי שדאג להלשין עליו.

"אחד מחברי קהילתנו עשה את זה כדי שהרב יישאר איתנו, ולא יעזוב אותנו חזרה ל'לב טהור'", הסביר אחד מחברי תהילות ישראל בשיחה עם כיכר השבת.

כעת הם מרוצים, בינתיים לפחות. ההלשנה על הנושא הפעוט, הובילה כצפוי לשחרורו המיידי, אך צו איסור היציאה משאיר את הקהילה הקיצונית הירושלמית יחד עם רבם, למשך עוד חודש ימים.

ב'לב טהור' חשדו מהרגע הראשון כי מדובר בהלשנה מכוונת של גורמים ב'תהילות ישראל', מה שהוביל לחילופי האשמות ביניהם ולהחרפת הפילוג בין הקהילות הקיצוניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר