הפילוג בפלג

הגר"צ פרידמן בהפגנה: הגר"ש אויערבאך הורה להפגין

עשרות המשתייכים לפלג בתוך הפלג הירושלמי, מפגינים הערב בירושלים במחאה על מעצרו של האברך יהודה טומבק, שנעצר בנתב"ג • מעצרו הוארך היום בחודשיים • צפו (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפלג הירושלמי מקיים בשעה זו (ראשון) עצרת מחאה בירושלים בעקבות מעצרו של האברך יהודה טומבק שנעצר בשבוע שעבר בנתב"ג.

בעיצומה של ההפגנה נודע כי בית הדין הצבאי ביפו האריך את מעצרו של טומבק וקבע את הדיון הבא לעוד כחודשיים מהיום. את העציר ייצג בדיון עו"ד מנחם שטאובר.

ההפגנה נפתחה בעצרת מחאה ברחבת בית הכנסת 'בית הלוי' ברחוב אהלי יוסף בירושלים, שם נשא דברים הגר"צ פרידמן שאמר: "הגר"ש אויערבאך זצוק"ל כבר הורה שברגע שיש אסיר עולם התורה אנחנו חייבים להפגין, אחרת נאבד את כל המערכה".

"היום יש אסיר הרב יהודה טומבק שבשוגג ובאונס הלך למקום ותפסו אותו, (בשדה תעופה לאחר שבירר קודם אצל הרשויות ונאמר לו שאין עליו צו איסור יציאה מהארץ) וצריכים להפגין בכל הכוחות".

הוא הסביר, "אם אנחנו לא מפגינים אנחנו מאבדים את כל המערכה, בפרט עכשיו לפני שירכיבו ממשלה וידברו על חוק הגיוס, והנושא יתעורר מחדש, עכשיו הזמן להפגין בכל הכוחות".

כמו כן, הגר"צ ביקש להודיע בשמו, כי הוא לוקח את האחריות האישית והציבורית לטיפול וסיוע לכל עצורי המחאה. נכון לשעה זו, חמישה מהמפגינים כבר נעצרו.

יצוין כי בפלג הירושלמי פרצה מחלוקת האם לצאת ולהפגין, חלק מהעסקנים סברו כי מאחר והאברך נעצר בנתב"ג הרי זה כמי שהסגיר את עצמו לרשויות ולכן אין חובה להפגין עבורו. אך הגר"צ פרידמן פסק היום כאמור כי אלו שהולכים בדרכו של הגר"ש אוירבך חייבים להפגין על כל בן תורה שנעצר בעקבות הוראת רבותיו לא להתייצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר