מחקר: עליה במשקל תגרום לכם להיות מאושרים יותר

כיצורים החיים במאה ה-21, אנחנו מותנות תרבותית לחשוב על הקלוריות שאנו צורכות כל הזמן. אך מחקר מראה כי יתכן שיש מה להרוויח מזלילת כל מה שמתחשק לנו (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אחת הדילמות הגדולות בחיים היא האם לאכול משולש אחד או שניים של פיצה, פרוסה אחת או שתיים של עוגה או, ובכן, 4. כיצורים החיים במאה ה-21, אנחנו מותנות תרבותית לחשוב על הקלוריות שאנו צורכות בכל פעם שאנחנו מתמודדות איתן פנים אל פנים. אך מחקר מראה כי יתכן שיש לכן מה להרוויח מזלילת כל מה שמתחשק לכן.

על פי מחקר של מדענים במרכז המחקר "Helmholtz Zentrum München" בגרמניה, נשים שעלו במשקל חוו ירידה בבריאות הגופנית, אך "איכות נפשית טובה יותר". דהיינו, היו שמחות יותר באופן כללי.

במשך שבע שנים השתמשו פרופסור ד"ר רולף הולה, הדוקטורנט מייקל לקסי וצוותם, בשאלונים, כדי למדוד את השפעת משקל הגוף על בריאותן הגופנית והנפשית של המשתתפות, עם צורות ומשקלי גוף שונים.

רווחתן הגופנית של המשתתפות הוערכה על ידי שאלה אם הפעילות הגופנית היומית - כמו טיפוס במדרגות - היתה מוגבלת אצלן. איכות חייהן הנפשית של המשתתפות הוערכה על ידי שאלות לגבי הזמן בו הן חשו "רגועות ושלוות או עצובות וטרודות".

כשהמדענים השוו בין הממצאים של המצבים הגופניים והנפשיים של המשתתפות, הם הבחינו בדפוס מסוים. אלה ששקלו יותר מאשר בזמן ההערכה הקודמת שלהן היו פחות בריאות מבחינה גופנית, אך הרגישו מאושרות יותר, בין אם היו במשקל רגיל לאחר העליה במשקל ובין אם היו בעלות משקל עודף לאחר העליה במשקל. נשים הסובלות מעודף משקל דיווחו גם הן על הרגשת שלווה יותר מאשר בזמן ששקלו כמה קילוגרמים פחות.

כך שעליה במשקל לא תעשה אתכן בריאות יותר. אך יתכן שהיא לא תגרום לכן להרגיש רע עם עצמכן כמו שנדמה לכן.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית