אירוע ירי בניו ג'רזי

חמושים התבצרו ב"מרכול כשר"; שוטר ו-3 אזרחים נהרגו

חמושים ירו לעבר שוטר מתוך בית העלמין במהלך מארב, משם נמלטו לעבר מרכול כשר, בו התבצרו והמשיכו בחילופי ירי עם המשטרה • באירוע חוסלו שני יורים, ובנוסף שוטר ו-3 אזרחים נהרגו (עולם)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בכסלו תש"פ | 10.12.19
(צילום: Mark Kennedy)

ירי בניו ג'רזי: אלמונים חמושים פתחו הערב (שלישי) בירי לעבר שוטרים באזור בו מתגוררים חרדים בעיר ג'רזי סיטי בניו ג'רזי שבארצות-הברית, הם התבצרו ב'מרכול כשר', שם המשיכו חילופי הירי. כעבור כשעתיים, פשטו השוטרים על המקום והתגלה כי באירוע נהרגו מספר בני אדם - בהם ככל הנראה גם יהודים חרדים.

מפרטים ראשונים עולה כי בבית עלמין סמוך בוצע מארב משטרתי, במהלכו נפצע שוטר מירי. החמושים, נמלטו והתבצרו במרכול הכשר, משם ניהלו חילופי אש עם השוטרים, כשבמקום מספר בני ערובה.

כעבור זמן פה פשטו כוחות המשטרה על המקום וחיסלו שני חמושים. בחילופי הירי נהרגו שוטר ושלושה אזרחים - כך דווח ברשת NBC, אך אין לכך עדיין אישור רשמי. עוד דווח בתקשורת המקומית כי מתנהל מצוד אחר חמוש נוסף.

במהלך חילופי האש נפצע יהודי חרדי בידו תוך כדי בריחה מהמקום ופונה לבית החולים. סמוך למקום בו בוצע הירי, יש בית כנסת, תלמוד תורה חסידי ומרכול כשר, אך כאמור, ההערכה היא כי הרקע לאירוע - פלילי ולא אנטישמי.

בסרטונים מהזירה, ניתן לראות אברכים חסידיים הנמלטים מתוך רכב החונה בסמוך למבנה ממנו בוצעו היריות.

קולות הירי וכוחות המשטרה בזירה (צילום: Mark Kennedy)

בקהילה החרדית המקומית ביקשו להתפלל עבור חיים בן לאה והנעדר משה צבי בן בתיה לאה.

מהבית הלבן נמסר כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ עודכן על אירוע הירי בניו ג'רזי, והוא ממשיך לעקוב אחרי המצב.

מושל מדינת ניו ג'רזי, פיל מרפי צייץ בטוויטר: "מחשבותינו ותפילתנו עם הגברים והנשים של משטרת ג'רזי סיטי, ועם התושבים והתלמידים שנמצאים תחת הסגר".

"יש לי אמון מלא ברשויות החוק שיבטיחו את ביטחון הקהילה שלנו ויפתרו את המצב", הוסיף המושל. "היום הזה מזכיר לנו את האומץ ואת ההקרבה שלהם ושל המשפחות שלהם למען הקהילה שלנו".

דני דיין, קונסול ישראל בניו יורק:, אמר כי "על פי מקורות בכירים עמם שוחחתי לפני דקות אחדות התחושה היא שהאירוע בג'רזי סיטי אינו אירוע טרור או פשע שנאה. יחד עם זאת, האירוע טרם הסתיים, המצב נזיל וכאמור בשלב זה מדובר על תחושה בלבד".

הרב משה שפירו, הרב של חב"ד בניו ג'רזי סיפר בחדשות 13 כי "דיברתי עם בעל החנות והוא אמר שהוא יצא לדקה ופתאום שמע את כל היריות, שהיו בתוך החנות. אנחנו עדיין לא יודעים מה קרה, אבל אנחנו מקווים ומתפללים לטוב".

עד ראיה סיפר לחדשות 13: "בדיוק הייתי במכולת ושמעתי שלוש יריות שנכנסו לחנות. נשכבתי על הרצפה והיו עוד חרדים בחנות. חשבתי שזה נגמר וקמתי, נכנסה אישה שחורה עם מעיל גשם ועוד גבר כהה כיוונו אלי רובה. נתתי לה מכה חזקה ברובה וברחתי מהמקום".

בכלי תקשורת מקומיים ראיינו אדם שסיפר: "פתאום שמעתי את קולות הירי. יצאתי מהמכונית וראיתי שוטרים מפנים את הדרך. לא הבנתי בדיוק מה קרה. שמעתי 'בום בום בום', מעולם לא תיארתי לי שאשמע בחיי כל כך הרבה יריות. כאילו הייתי באזור לחימה".

ממשרד החוץ הישראלי נמסר: "האירוע עדיין מתנהל. קשה להשיג מידע ויש הרבה מידע שאנחנו לא יכולים לאמת אותו בשלב הזה. אנחנו בקשר שוטף עם הקונסוליה בניו יורק שמנסה להשיג מידע נעדכן ברגע שיהיו לנו פרטים רלוונטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר