אירוע הירי בניו ג'רזי

משה דויטש ולאה פרנץ נרצחו; "המרכול הכשר היה היעד"

שישה נרצחו באירוע הירי במרכול הכשר בג'רזי סיטי, בהם שני חסידי סאטמר, בלש משטרה ואזרח וכן שני החמושים • חובש: "הכה בנו קרוב מאוד לבית" • ראש העיר: "המרכול הכשר היה היעד" (בעולם)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בכסלו תש"פ | 10.12.19
זירת האירוע (צילום: Mark Kennedy)

ניסיון מעצר אמש (שלישי) בעיר ג'רזי סיטי בניו ג'רזי שבארצות-הברית, באזור בו מתגוררים חרדים רבים, הובילה למותם של שישה בני אדם, בהם בלש משטרה, שלושה אזרחים - לפחות שניים מהם יהודים חסידיים, ושניים מהחשודים בירי, שהתבצרו במרכול כשר.

הבוקר, הותר לפרסום כי שניים מההרוגים במרכול הם שני יהודים חסידי סאטמר - משה הירש דויטש ז"ל, בן 24, ולאה מינדל פרנץ, בת 33 - אחותו של הזמר יואלי גרינפלד ונכדה של בעל מאפייה מוכרת בארה"ב.

ראש העיר ג'רזי סיטי, סטיבן פולופ, אמר כי מחקירה ראשונית של אירוע הירי עולה כי היורים בחרו את המרכול הכשר מראש כיעד - ולא נקלעו אליו במקרה. "לפי שעה אין התרעות נוספות והנחיות לתושבים", הוסיף ראש העיר.

האירוע החל כאשר בלשים של המשטרה הבחינו במשאית הובלות שעוררה את חשדם, בבית העלמין בשדרות גרפילד. הבלשים חשדו כי היא קשורה לרצח של נהג מונית בסוף השבוע ואחד מהם ניגש לרכב בכדי לבדוק זאת.

בשלב זה יצא החשוד מהרכב, ירה בשוטר ונמלט. מאוחר יותר מת הבלש, ג'וזף סילס, מפצעיו.

לאחר הירי בשוטר, החשודים, גבר ואישה, נמלטו אל המרכול הכשר, ברחוב לותר קינג, שלפי דברי ראש העיר נבחר כיעד מתחילה. תחילה הם ירו בגבר חרדי ברחוב ולאחר מכן נכנסו אל המרכול הכשר, שם פתחו בירי והחלו להתבצר בפנים.

השניים, כך לפי גורמים במשטרה המקומית היו חמושים ברובים ובמחסניות רבות, ומלבד זאת החזיקו במשאית בחומרים להכנת מטעני חבלה.

לאחר שהמשטרה פשטה על המרכול התברר כי הם ירו למוות בשלושה בני אדם - שניים מהם לקוחות של המרכול ואחד מהם עובד במקום. אזרח נוסף נפצע מהירי.

בסרטונים מהזירה, ניתן לראות אברכים חסידיים הנמלטים מתוך רכב החונה בסמוך למבנה ממנו בוצעו היריות.

במהלך התקרית נהרגו, כאמור, שישה בני אדם, בהם בלש משטרה ושלושה אזרחים, שגופותיהם נמצאו בתוך המרכול הכשר. בנוסף, שניים מהחשודים בירי - גבר ואישה, נהרגו אף הם.

מרדכי רובין, חובש 'איחוד הצלה', שהגיע לזירת הירי בניו ג'רזי, סיפר: "חלק מההרוגים הם יהודים מהקהילה המקומית. אנו ממתינים בחוץ ומחכים לאישור להיכנס פנימה. ברגע שהגיעה הקריאה, המתנדבים שלנו מכל ג'רזי סיטי יצאו למקום. זה היכה בנו קרוב מאוד לבית".

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, התייחס בחשבון הטוויטר לאירוע הירי: "קיבלתי עדכון לגבי האירוע המזעזע בניו ג'רזי, מחשבותינו ותפילותינו עם המשפחות הקורבנות בשעתן הקשה. נמשיך ללמוד את הפרטים ונסייע ככל שניתן".

מושל מדינת ניו ג'רזי, פיל מרפי צייץ בטוויטר במהלך האירוע: "מחשבותינו ותפילתנו עם הגברים והנשים של משטרת ג'רזי סיטי, ועם התושבים והתלמידים שנמצאים תחת הסגר. יש לי אמון מלא ברשויות החוק שיבטיחו את ביטחון הקהילה שלנו ויפתרו את המצב, היום הזה מזכיר לנו את האומץ ואת ההקרבה שלהם ושל המשפחות שלהם למען הקהילה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר