תיעוד מזעזע

אנטישמיות בג'רזי סיטי: "היהודים אשמים בהכול"

מיד לאחר תקרית הירי, בו רצחו יהודים ככל הנראה על רקע אנטישמי, האשימו תושבים בג'רזי סיטי את היהודים: "תעיפו את היהודים הארורים לכל הרוחות מכאן" • פני הרוע (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: אמריקנים נגד אנטישמיות)

פעיל יהודי בארגון "אמריקנים נגד אנטישמיות", תיעד סרטון מזעזע בו נשמעים תושבים בג'רזי סיטי, אשר שכניהם היהודים נהרגו בתקרית הירי, שבוצעה ככל הנראה על רקע אנטישמי, מאשימים את היהודים באחריות לתקרית.

תושבת השכונה נשמעה אומרת: "אני מאשימה את היהודים. אף פעם לא היה לנו יריות כאלו עד שהם הגיעו. אם זה היה הפוך הם היו הורגים אותנו, וכל מי שעומד כאן יודע את זה. אזרחים נפגעו. יש בית ספר מעבר לרחוב.".

היא המשיכה לצעוק באנטישמיות: "הילדים שלי תקועים בבית הספר בגלל התככים של היהודים. הם כולם הבעיה. אם היהודים לא היו באים לג'רזי כל זה לא היה קורה".

"הילדים מפחדים. הילדים שלנו תקועים בבית הספר. קחו את ה*** הזה למקום אחר. תקחו את העניינים שלכם למקום אחר", הוסיפה.

התיעוד המחריד ניתן לראות כיצד תושב אחר ניגש ליהודי בעל חזות חרדית שעמד במקום, ומתחיל להאשים אותו, תוך שהוא מביע שמחה לאיד.

התושב אומר לחרדי: "אלה אנשים כמוך שעשו את זה, נכון? וארבעה מכם הרוגים, נכון? זה גדול. אם הם מתים אז ירו בהם וזה גדול. תעיפו את היהודים הארורים לכל הרוחות מכאן".

תושבים נוספים שעמדו בסמוך ושמעו את דברי התושב האנטישמי, הביעו הסכמה עם קריאתו, ואמרו אף הם: "תוציאו את היהודים מג'רזי סיטי".

דב הייקינד, חבר בית הנבחרים של מדינת ניו-יורק מטעם המפלגה הדמוקרטית לשעבר, ומי שעומד בראש ארגון "אמריקנים נגד אנטישמיות" אמר בתגובה: "בזמן שהדם היהודי של קורבנות הטרור עדיין חם, תושבים מקומיים התכנסו בקרבת מקום לא כדי להביע תמיכה, לא להציע עזרה, אלא כדי לגנות יהודים. להאשים את היהודים במוות שלהם, ולעודד את השלכת האשמה על היהודים".

"הסיפור הגדול כאן הוא שלא רק שהתרחשה התקפת טרור נוראית שמונעת מאנטישמיות, אלא שהיא מתרחשת בהקשר שבו לאחל מוות ליהודים נראה דבר נורמלי לגמרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר