קורצים לדרעי וליצמן

קמפיין 'כחול לבן': ייפסקו המסרים האנטי-חרדיים

במפלגת 'כחול לבן' החליטו, כי למרות שגם הפעם יאיר לפיד יהיה חלק מרכזי ומוביל בקמפיין, לא יתאפשר לו לנהל קמפיין אנטי חרדי, זאת בניסיון לפורר בהמשך את 'בלוק הימין' (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
לפיד (צילום: דוברות )

לאחר שבבחירות הקודמות נוצרה מחלוקת בצמרת 'כחול לבן' על הקמפיין האנטי-חרדי שהעלתה המפלגה, בו היא האשימה את החרדים בסחיטה של כספי המדינה, כעת, בבחירות השלישיות , צפויה המפלגה - הנאבקת להחלפת השלטון - להחליף את דף המסרים, להזיז את לפיד הצידה ולקרוץ לחרדים.

מתברר, כי לקראת הבחירות לכנסת ה-23 גיבשו ב'כחול לבן' קווים ראשוניים לקמפיין, כשבין היתר הוחלט להפסיק את הקמפיין האנטי-חרדי.

עד כה, כזכור, נטל ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 במפלגה, חלק מרכזי מאוד בהתוויית הקמפיין הפוליטי. בשל כך אף הופצו לא פעם מסרים מסיתים כלפי המגזר החרדי, בעוד שחלק מחבריו להנהגת כחול לבן הרגישו אי נוחות מכך, ולעתים אף התנערו מהם.

סרטון מסית שפרסם לפיד (צילום: מתוך קמפיין הבחירות)

היועץ האסטרטגי ישראל בכר, יועצו של היו"ר בני גנץ אמר ל'ידיעות אחרונות' בענין זה, בסוף השבוע: "לאחר החלטתו של לפיד לוותר על הרוטציה, מי שיוביל באופן בלעדי את הקמפיין הוא גנץ".

בכר, שהיה חתום על הסלוגן "ממשלת אחדות חילונית", הוסיף: "הפעם אנחנו לא מתכוונים לשים במרכז הקמפיין נושאי דת ומדינה". עוד דווח, כי יאיר לפיד יהיה גם הפעם חלק מרכזי ומוביל בקמפיין, אבל לא ינהל קמפיין מקביל ובו מסרים אנטי חרדיים.

המטרה, כצפוי, היא לקרוץ לראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי ויקב ליצמן, ולאפשר להם לנטוש לאחר הבחירות את 'בלוק הימין' בראשות נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר