המאבק על כבוד השבת

תחבורה בשבת במרכז: 'העדה' קראו להפגין, רבני ב"ב נגד

רבני בד"ץ העדה החרדית קראו להפגין בליל השבת נגד הפעלת ההסעות תוך חילול קדושת השבת ברחובות הערים בגוש דן • מנגד, רבני בני ברק חתמו נגד ההפגנה ברחוב ז'בוטינסקי בעיר (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

רבני בד"ץ העדה החרדית בירושלים יוצאים היום (רביעי) בקריאה לצאת ולהפגין בליל שבת במחאה על הפעלת תחבורה ציבורית בערים שונות בגוש דן.

ההפגנה, תוכננה במקור לפני מספר שבועות, לאחר תחילת הפעלת האוטובוסים בשבת, אך נדחתה בשל הגשם. השבוע, צפוי מזג אוויר נעים, וההפגנה תצא לדרך.

בהודעת העדה החרדית נמסר כי בליל השבת הקרובה יתאספו המוני בני ישראל ברחובה של עיר, מקומות מרכזיים של חילולי שבת למחאה המונית.

"כל בית כנסת יצאו יחד אחר תפילת ערבית למקומות חילולי השבת למחות על חילולי השבת הנוראים, ולפני יכריזו על חובת המחאה וההתחזקות לעת כזאת".

בעיר בני ברק, ברחוב ז'בוטינסקי, כבר מפגינים בשבועות האחרונים תושבי העיר, רובם צעירים המזוהים עם הפלג הירושלמי. היום חשף 'כיכר השבת' כי רבני העיר חתמו על מכתב נגד ההפגנה.

לפני שבועיים נחשף ב'כיכר השבת' כי חבר 'המועצת' הגר"י זילברשטין אמר בשיעורו כי דעת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל כי יש למחות על חילול שבת ואין לחשוש שההפגנה תגרום לחילול שבת של השוטרים.

הגר"י זילברשטיין דן בדבר באופן נקודתי על ההפגנות הנערכות בבני ברק ופסק כי אין להפגין משום שהתחבורה הציבורית בשבת לא עוברת במקום, וברחוב ז'בוטינסקי לא השתנה דבר בימים אלו ואם כן יש בכך חילול שבת וחילול השם.

הגר"י כתב נימוקים נוספים וחתם על המכתב נגד ההפגנות שיפורסם בסוף השבוע ביומונים החרדים, למכתב הצטרפו רבנים ודיינים מהציבור הספרדי והחסידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר