שיחה קשה

אמה של נעמה יששכר הקשתה על נתניהו: "תגיד, כמה זמן?". צפו

שליח חב"ד במוסקבה, הרב שייע דייטש, תיעד שיחה קשה שקיימה אמה של נעמה יששכר עם ראש הממשלה נתניהו, אחרי שבית המשפט ברוסיה דחה את הערעור על מאסרה הארוך. צפו (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
השיחה עם נתניהו (צילום: הרב שייע דייטש)

זמן מה לאחר שבית המשפט במוסקבה דחה אמש (חמישי) את ערעורה של נעמה יששכר, הישראלית בת ה-26 שהורשעה בהברחת סמים, והותיר את עונשה הכבד על שבע וחצי שנות מאסר, שוחחה אמה יפה עם ראש הממשלה נתניהו.

בתיעוד השיחה שהתקיימה מחוץ לבית המשפט, לה סייע שליח חב"ד במקום הרב שייע דייטש, נשמעה האם הנסערת שואלת את ראש ממשלת ישראל בתסכול: "מה זה זמן? תגיד לי כמה עוד זמן היא תישאר פה?".

נתניהו מצדו השיב, כי ימשיך במאמצים להביא לשחרורה. "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט, אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה", אמר אם הבוכיה.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', ההחלטה של בית המשפט הרוסי הגיעה אחרי שעות ארוכות של דיון, במהלכן יששכר - שישבה בתוך תא זכוכית - ביקשה מהשופטים שיקלו בעונשה. "אני מתחננת בפני בית המשפט להכיר בכך שאני כמעט 9 חודשים נמצאת מאחורי סורג ובריח במדינה זרה, מבודדת, ללא זכויות אדם כמו לדבר בשפתי ולדבר בכלל".

"ההרשעה תהרוס את כל הטוב שבניתי בחיים, בגלל פשע שלא עשיתי", הוסיפה. "אני מבקשת מבית המשפט להחזיר את הצדק ולהפוך את ההרשעה, להורות על שחרורי מהכלא".

נעמה יששכר, אמש (צילום מסך, מתוך 'החדשות 12')

יששכר אף טענה בדיון, כי הסמים לא היו שלה וכי לא היה בכוונתה בכלל להיכנס לרוסיה, וציינה את העובדה כי הייתה בשדה התעופה הרוסי רק כטיסת המשך לישראל בדרכה חזרה מהודו. לטענתה, ראתה את הסם לראשונה בשדה התעופה.

בנוסף, עורכי הדין שלה טענו כי זכויותיה של יששכר הופרו בצורה משמעותית בשל העובדה שהיא אינה מדברת רוסית, ולא קיבלה כל עזרה מיועציה המשפטיים שלא דברו את שפתה. בנוסף נטען, כי התנהגותה לאורך כל הדרך לא הייתה של כזו שמבריחה סמים.

מנגד, התובע הרוסי התעקש כי לא הייתה הפרה של זכויותיה וכי "גזר הדין שניתן ב-11 באוקטובר הוא חוקי ואין לבטל אותו". לאחר שמיעת הצדדים יצאו השופטים להתייעצות, בסיומה הוחלט כאמור על דחיית בקשתה.
צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר