זעזוע במודיעין עילית

וונדליזם בבית המדרש של "באיאן"; ספרי התורה עלו באש

אלמונים פרצו לבית המדרש 'באיאן' ברחוב פוניבז' בעיר מודיעין עילית, וביצעו פוגרום וונדליזם בבית המדרש. ארון הקודש נפרץ וחלק מספרי התורה הועלו באש וכן נגרם נזק לחלק מהריהוט (אקטואלי)

שימי שפר ואבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בכסלו תש"פ | 23.12.19
ארון הקודש השרוף (צילום: דוברות המשטרה)

זעזוע בעיר מודיעין עילית: אלמונים פרצו הלילה (שני) לבית המדרש 'באיאן' ברחוב פוניבז' בעיר, וביצעו פוגרום וונדליזם בבית המדרש.

המתפללים שהגיעו בשעת בוקר מוקדמת לבית המדרש נחרדו לגלות כי ארון הקודש נפרץ וחלק מספרי התורה הועלו באש.

בנוסף, גרמו הפורצים נזק לחלק מהריהוט בבית המדרש באמצעות התזת אקונומיקה, ואף עקרו את מצלמות האבטחה שהותקנו רק לאחרונה.

לאחר שגילו את הזעזוע, הזעיקו המתפללים את המשטרה שהגיעה מיידית לבית המדרש ופתחה בחקירה לאיתור האחראיים למעשה הנורא.

אחד הגבאים סיפר כי "המתפללים שהגיעו בשש וחצי בבוקר לבית הכנסת ראו שפרצו את הכספת של ארון הקודש ושרפו שני ספרי תורה, מצאו שם אקונומיקה. הם הוציאו את המצלמות שלא יראו מי עשה את זה. אסון, אסון כבד"

מהמשטרה נמסר כי "הבוקר התקבל דיווח במשטרה על התפרצות לבית כנסת בעיר מודיעין עלית על פי הדיווח נגרם נזק לספרי תורה לבית הכנסת ונגנבו כלי כסף.

"כוחות משטרה וחוקרי זיהוי הגיעו למקום החלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה".

סגן השר מאיר פרוש הגיב ואמר: "נבלה נעשתה בישראל, מזעזע וכואב לראות את ההצתה במזיד של ארון הקודש. אני נמצא בקשר עם מפקד המחוז משה ברקת שנמצא במקום, כדי לזרז את החקירה ולהגיע לפושעים שעשו את המעשה הנבזה הזה".

ח"כ הרב ישראל אייכלר הגיב: "הלב מתקשה להכיל את המראות האיומים בקלויז דחסידי באיאן. תמונת ארון הקודש המפוחם מעלה זכרונות נושנים הצורבים בלב היהודי מן הימים ההם ומפשעי שנאה נגד בתי כנסת בחו"ל בזמן הזה".

"צריך להתייחס לפגיעה בבתי כנסת לא פחות מאשר אל פשעי שנאה של קבוצות "תג מחיר" ביו"ש. לצד הכאב היהודי הגדול, יש כאן אבדן הרתעה של המשטרה. היא חייבת להשליט משטר ברזל נגד כנופיות פשע ולהוכיח לפושעים שיש מחיר כבד לפגיעה בקדשי ישראל".

לדברי אייכלר, "לא חשוב מי הוא הפורץ-המצית, אם עשה זאת על רקע לאומני, פשע שנאה, או אפילו פורץ התאב לגניבת כלי כסף. בכל מקרה יש להביא במהירות ללכידתו, ולהענישו במלוא החומרה. יש להפיק לקח ממה שקורה במיגזר הערבי, שם שולטות כנופיות פשע מטילי אימה, שכבר רצחו השנה מאה אנשים והמשטרה חסרת אונים".

"זה מתחיל בזלזול בחקירת מקרים של אלימות פלילית ומסתיים ברצח. אנו עדים לתופעות של פושעים המטילים אימתם על אזרחים תמימים ברחובות הארץ והמשטרה אינה מצליחה לבלום את האלימות", סיים הח"כ האגודאי.

(צילום: ללא קרדיט)
(צילום: ללא קרדיט)
(צילום: ללא קרדיט)
(צילום: ללא קרדיט)
(צילום: ללא קרדיט)
(צילום: ללא קרדיט)
(צילום: ללא קרדיט)
(צילום: ללא קרדיט)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר