צפו בתכנית

'מדד הספוטיפיי' 2019: מי האמן היהודי המצליח ביותר?

מי אמן המוזיקה היהודית המושמע ביותר ב'ספוטיפיי'? מי מוביל את ראשות הרשימה והאם ישנן גם הפתעות? מבקר המוזיקה נתנאל לייפר מארח את המפיק יוחנן בלייך לסיכום שנה (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא)

לקראת סיום 2019 למניינם, גם השנה עורך 'כיכר השבת' את מדד הספוטיפיי לצד 'מדד היוטיוב' שפורסם כבר בשבוע שעבר. שירות הסטרימינג המצליח דרכו ניתן לשמוע מוזיקה מכל הסוגים הפך לפופולרי במיוחד בשנתיים האחרונות.

בניגוד ליוטיוב אליו נכנסו אמנים רבים מאוחר מידי, לספוטיפיי נכנסו גם רבים מאמני המוזיקה החסידית כבר בשלבים ראשוניים והעלו אליו את אלבומיהם המלאים בצורה רשמית.

הנתונים שמפורסמים פה הם נתונים שהאמנים מפיקים מתוך הספוטיפיי עצמו. אין מדד לאורך ההשמעה, כלומר, האם המאזין האזין לשיר המלא או רק לחלקים ממנו והוא כולל את מספר ההשמעות ואת הדקות נטו של האמן - מדד חדש ומעניין שכמותו אין ביוטיוב.

חובה לציין, שאמנים בעלי אלבומים רבים יותר הם גם בעלי סיכויים טובים יותר לצבור שעות האזנה רבות יותר בניגוד לאמנים להם מעט אלבומים, כך שהמדד רק מלמד על כיוון ופופולריות כללית ולא ממש משווה אחד לאחד בין האמנים השונים.

בניגוד ליוטיוב בו אנו יכולים לשאוב את הנתונים עצמם, בספוטיפיי האמנים הם אלו שיכולים להוציא את הנתונים מחשבונם כדי שנוכל להעמיד אותם במצעד המואזנים. פנינו למיטב הזמרים והיוצרים וגם למפיקיהם, ואלו הם הזמרים שמובילים את המדד.

הבדל נוסף בין היוטיוב לספוטיפיי הם סכומי הכסף אותם יכולים האמנים להרוויח. היוטיוב מעניק כדולר לאלף צפיות לעומת כמה אגורות לכל האזנה בספוטיפיי, סכומים קטנים בהרבה.

להגשת המצעד הצטרף למבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר גם יוחנן בלייך איש 'כיכר השבת' אף הוא ומפיק מוזיקלי מוכשר.

צפו בתכנית וברשימת המובילים:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר