מכשלה חמורה

באותה החנות: פלאפל של 'כשרות' פרטית ושווארמה טרף

בניגוד להנחיות החוק, הציג בעל החנות את עצמו כ'כשר', למרות שהחזיק רק בכשרות פרטית ומכר באותו מתחם שווארמה של טריפות • 'איגוד הרבנים בישראל' בתגובה: פרסמנו אזהרה (אקטואליה)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
המתחם המדובר (צילום: הרבנות הראשית)

מתחם מסעדות בכשרות פרטית של גוף בשם 'איגוד הרבנים בישראל', מכר זה לצד זה פלאפל עם חותמת של הגוף הפרטי, ושווארמה טרף לחלוטין. זאת, בנוסף לעובדה שהציג את עצמו כ'כשר', בניגוד לחוק.

היום (שני) פשטו מפקחי יחידת האכיפה בשיתוף רבני אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית לישראל על מתחם מסעדות בצפון הארץ, בליווי משטרת ישראל על מנת שזו תפעיל את סמכותה לנטרול כל ניסיון להתנגדות במקום.

ברבנות הראשית עדכנו כי בביקורת מקדימה שנערכה במקום, נתפס בעל החברה כשהוא מציג את בתי האוכל כ"כשר למהדרין" על גבי שלטים כאשר בתוך המסעדה הוא תולה תעודות פיקוח מטעם "איגוד הרבנים בישראל" בניהולו של מר מאיר רפאל חי ביטון מנהריה.

תעודות הכשרות

לטענת הרבנות, במהלך הביקורת התגלה כי החברה מפעילה מסעדה טרפה בשם "שווארמת המשתלה" בסמוך לפלאפל תחת אותה בעלות.

כמו כן נמצאו ממצאים חמורים בתחום הכשרות של שימוש בעלי ירק לא מפוקח, שמן לא כשר, פיתות ממאפיה לא כשרה, חשד לפעילות בשבת, היעדר נוכחות של משגיח הכשרות המצביע על הכשלה חמורה של הציבור אשר נכשל באכילת טרפות תוך הצגת מצגי כשרות במקום.

בניגוד לחוק: שלט 'כשר למהדרין' (צילום: הרבנות הראשית)

בחסות צו בית משפט נתפסו כל מצגי הכשרות שהיו תלויים במקום והוסרו מן המקום, תוך הטלת קנסות מינהליים ונקיטת אמצעים כנגד כל המסייעים במצג השקרי והכשלת הציבור.

הרב רפאל יוחאי, מנהל תחום אכיפה וסגן ראש אגף הכשרות ברבנות הראשית לישראל, מסר כי "הרבנות הראשית לישראל קוראת לציבור לשים לב למכשלות הכשרותיות החמורות היכולות לצאת במקומות המכשילים את הציבור בהצגת מצגי כשרות בניגוד לחוק וללא שיש בידם תעודת כשרות בתוקף מטעם רבנות מוסמכת. תודתנו לכל צוות האכיפה ורבני אגף הכשרות הארצי אשר סייעו להצלחת המבצע להסרת מכשול מהרבים".

זה לצד זה - פלאפל 'כשר' ושווארמה (צילום: הרבנות הראשית)
זה לצד זה - פלאפל 'כשר' ושווארמה (צילום: הרבנות הראשית)

מנגד, מאיר ביטון טוען בשיחה עם 'כיכר השבת' כי רק הפלאפל היה בפיקוח שלהם, והשווארמה לא הייתה בפיקוחם, והם גם דרשו לכתוב פתק במקום שיבהיר זאת. בנוסף, הוא טוען כי הם הורו לבעל המקום להסיר את המילה 'כשר' מהשלט.

בהודעת איגוד הרבנים בישראל נכתב כי השווארמה הנמצאת במתחם מעולם לא הייתה תחת הפיקוח שלנו ושל אף גורם אחר, הודענו לבעלי המקום לפני פתיחת השווארמה כי יש לבצע את הדברים הבאים על מנת להמשיך את ההתקשרות עם הארגון:

1. יש להוציא שלטי אזהרה אשר מודיעים לציבור כי השווארמה אינה נמצאת בכשרות כלל.

2. כמו כן יש להתקין דלת מפרידה עם מנעול שנקנה ונשאר אך ורק אצל מפקח הארגון.

בנוסף, בעלי המקום שוקל הגשת תביעת נזיקין של מאות אלפי שקלים כנגד אותם גורמים שהגיעו למקום ולא פעלו ע"פ הנחיית בית המשפט שברו והשחיתו רכוש שלא כחוק.

בעל החנות בתגובתו, לא התייחס לטענות אלא רק טען כי הרבנות הראשית לישראל הציעה לו להעביר את הכשרות אליהם, אך הוא סירב ולכן הם מתנכלים לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר