סוער במרכז חב"ד העולמי

אלימות ב'770': משיחיסטים קיצונים הורחקו בגיבוי הרבנים

מספר קיצונים המזוהים עם הזרם המשיחסטי בחב"ד פעלו באלימות במהלך כנס ילדים בו הקרינו וידאו של הרבי • הגבאים, השייכים אף הם לפלג המשיחיסטי, הרחיקו אותם - עם גיבוי רבני הבד"ץ (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
דגל משיח ב'770'. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash 90)

רבני בד"ץ קראון הייטס יצאו במכתב גיבוי לגבאי בית המדרש של מרכז חב"ד העולמי, 770, שהרחיקו מהמקום מספר בחורים למשך שנה, עד לערב חנוכה ה'תשפ"א.

הסיפור התחיל במוצאי השבת האחרונה, אז נערך במקום כינוס לילדים, במסגרתו הקרינו וידאו של הרבי מליובאוויטש, סרטון שהופק על ידי jem.

מספר בחורים המזוהים עם המשיחיסטים, החלו להשתולל באלימות, לאחר שנים של רוגע ושמירה על הסטטוס קוו בין הפלגים החב"דיים במקום.

לפי הדיווח באתר collive, תחילה ניסו להשחית את המסכים עליהם הקרינו את הוידאו של הרבי, ובהמשך ניסו לעצור את ההקרנה - תוך נקיטה באלימות לעיני הילדים המבוהלים.

אנשים שהיו במקום וניסו לעצור אותם, הוכו באלימות ולפי עדויות מהמקום, הבחורים שברו טלפונים ומשקפיים, ובמקום אף ריססו גז פלפל. האלימות הסתיימה רק כאשר הגיעו למקום כוחות משטרה מקומיים.

בתגובה לאירוע החריג, קמה קול זעקה בשכונה. בין היתר היו שהעלו את הדרישה להחליף את הגבאים במקום, אך אלו, למרות שהם מזוהים עם המשיחסיטים, פעלו במהירות נגד אותם בחורים אלימים.

במכתב שפרסמו הגבאים ונשלח אל אותם בחורים, הם אוסרים עליהם את הכניסה לבית הכנסת ולכל סביבותיו למשך שנה שלימה, תוך איום כי אם יבואו שוב ל770, יזעיקו את גורמי אכיפת החוק המקומיים.

מארגני העצומה נגד הגבאים אמרו בתגובה כי מדובר בצעד בכיוון הנכון, וכי הם מקווים כי הגבאים ימשיכו בצעדים אלו, כי אם לא יאכפו את פסיקתם, ידרשו שוב את החלפתם.

לדבריהם, "השהות ב770 צריכה להיות מזמינה ונוחה עבור כל יהודי שרוצה להגיע למקום, אם כדי ללמוד ואם כדי להתפלל".

רבני בד"ץ קראון הייטס, לשם הגיעו להבנות רק באחרונה לגבי הכשרות ומינוי הרבנים בבד"ץ בין הזרמים בתוך חסידות חב"ד, יצאו אמש (שני) במכתב תמיכה בגבאים, שהרחיקו את הבחורים האלימים.

"באנו בשורות אלו לחזק ידיכם בשמירה ובניהול הסדר הטוב", פתחו את מכתבם. הרבנים הוסיפו כי בדרך כלל תפקיד הגבאי לקרב, אף לפעמים מוטלת עליהם החובה לנקוט ביד קשה "כדי למנוע ולמגר כליל כל תופעה שלילית של אלימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר