פרסום ראשון

שופט בג"ץ תקף את האלימות: "אף משטרה לא נוהגת כך"

בבית משפט העליון נערך דיון בעתירה שהגיש חיים איינהורן נגד מח"ש, שסגרה את התלונה שהגיש בגין אלימות משטרתית • השופט הנדל קרא לחקור שוטר שמכה אזרח, כמו אזרח שמכה שוטר (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שופטי בג"ץ הוציאו היום (שלישי) צו על תנאי בדרישה ממח"ש להשיב בתוך מאה ימים בעתירה שהגיש חיים איינהורן באמצעות עו"ד נועה לוי מהוועד הציבורי נגד עינויים, נגד סגירת התלונה שלו בגין אלימות משטרתית שהופנתה כלפיו.

השופט ניל הנדל תקף את ההתנהלות ואמר: "אני סבור שלא חקרתם כפי שצריך". הוא הוסיף כי "לא חוקרים את זה על בסיס משהו שהעד אומר".

"מה צריכים לחקור? המבחן הוא כזה: אם יש תלונה כי אזרח היכה שוטר, אותן הפעולות שצריכים לעשות כדי לבדוק מיהו האזרח הזה, תעשו זאת כמו במקרה שהוא ההיפך, שוטר מכה אזרח. צריכים לחקור את זה ולבדוק את זה".

במהלך הדיון הוסיף השופט הנדל, שישב בראש ההרכב ותקף את התנהלות המשטרה. "אני לא מבין את שיטת המשטרה כאן, אף משטרה לא נוהגת כך בכל העולם".

עו"ד נועה לוי מהוועד נגד עינויים מסרה בתגובה: "שופטי בג"ץ הבהירו למדינה היום כי לא יתקבל עוד המצב הנפוץ של סגירת תיקים על ידי מח"ש מבלי שינקטו פעולות חקירה מינמאליות ויאספו ראיות".

"אנו מקווים שבעקבות הצו מח"ש תשלים את החקירה בתיקו של איינהורן, וכי המסר שהעביר בית המשפט היום ייקלט במערכת, שנועדה לאכוף את החוק על שוטרים ולהגן על אזרחים".

איינהורן בראיון עבר ל'כיכר השבת' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בראיון וידאו שהעניק בעבר ל'כיכר השבת' סיפר איינהורן תחילה, על פרטי המקרה בה היכו אותו. "זה היה במדרגות מבתי אורשנטיין לזכרון משה. באותו זמן התקיימה הפגנה בכיכר השבת, נראה לי בגלל גיוס בנות. הייתי בדרך להתפלל ועליתי במדרגות הצרות. הגיעו כמה ילדים שברחו מהשוטרים ועקפו אותי".

"אחריהם, נכנסו שתי שוטרים רכובים על סוסים, שכנראה רדפו אחרי הילדים. אחד מהם ירד מהסוס וקרא לי. הגעתי אליו ובלי התראה מוקדמת התחיל להחטיף לי עד שנפלתי על הרצפה. ניסיתי להגיד לו שאני גר באזור ולהראות לו תעודת זהות, אך הוא סינן כמה נאצות והלך מהמקום".

מספר חיים, "בלילה הגשתי תלונה למח"ש, בהמשך הגעתי בעצמי למח"ש והגיע גם עד ראייה להעיד, אך הם סגרו את התיק למרות שאמרתי להם איפה יש באזור מצלמות אבטחה כדי שיוכלו לראות מי השוטר שהכה אותי. הגשתי במקביל תביעה בבית משפט לתביעות קטנות, ושם זכיתי".

"בשלב זה פניתי לעורכת הדין נועה לוי מהוועד הציבורי נגד עינויים בישראל. לפני כן, הרגשתי דפוק. שעושים ממני צחוק. לתחושתי, הם הסתכלו עלי כאילו: 'בא איזה חרדי להתלונן כי נתנו לו כמה סתירות. שיגיד תודה שהוא בכלל חי'. הרגשתי עם זה מאוד גרוע. זה היה הפעם השנייה שקיבלתי את המכות. פעם ראשונה מהשוטר ופעם שנייה כשהרשויות במדינה מסתכלות עליך כמו אחד ש'בסדר קיבל מכות. אז מה יש?'".

איינהורן ממשיך, "עו"ד נועה לוי הגישה ערעור למח"ש אבל סגרו את זה בנימוק כי גם אם יתפסו את השוטר והוא יכחיש אז יאמינו לו. לכן הגענו לתביעה בבית משפט, למרות שכבר קיבלתי פיצויים בניצחון בבית משפט לתביעות קטנות". לטענתו, "הרביצו לי רק כי אני לבוש כמו שאני - חרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר