סוער בבני ברק

מלחמת הכשרויות עולה שלב; שלושה אולמות החליפו כשרות

שלושה אולמות ותיקים בבני ברק ערקו מ'כשרות הרב לנדא' לטובת כשרות 'שארית' הליטאית, והצעד מחריף את מלחמת הכשרות בעיר. ומה פשר תגובת הגרש"צ רוזנבלט? (אקטואלי)

יענקי כץ | כיכר השבת |
רבני בני ברק הגרש"צ רוזנבלט והגרי"א לנדא (צילום: באדיבות המצלם)

שלושה אולמות וותיקים בבני ברק ערקו בימים האחרונים מ'כשרות הרב לנדא' לטובת כשרות 'שארית' הליטאית שעלותה זולה יותר. רבני העיר החסידיים - זועמים, ואילו הגרש"צ רוזנבלט, הליטאי, הודיע כי הוא מסיר אחריות מהמהלך למרות היותו חבר בד"צ גם בכשרות 'שארית'.

קוראי העיתונות החרדית המפלגתית רגילים למודעות המופיעות חדשות לבקרים מטעם כשרויות שונות המבהירים על הסרת הכשרות מבתי עסק שונים 'וידע הציבור ויזהר'. בפועל, ברוב המקרים, מדובר בהחלטה של בעל העסק לעבור לכשרות מהודרת אחרת ולא בבעיות כשרות שהתגלו.

הבוקר (ראשון) נחשפו הקוראים בביטאוני אגודת ישראל - 'המודיע' ו'המבשר', לסדרת מודעות מטעם כשרות הרב לנדא ומטעם רבני העיר החסידיים שחושפות את הטלטלה שעוברת על הכשרות בעקבות מעבר שלושה אולמות לכשרויות אחרות.

במודעות תחת הבלנק של רבני העיר הגרחי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט נכתב כי הם מזהירים את הציבור מאחר והוסרה ההשגחה מאולמות 'כתר הרימון', 'קונקורד', ו'נאות ירושלים'. מדובר בשלושת האולמות שהיו במשך שנים תחת כשרות הרב לנדא, וכעת עברו לכשרות 'שארית'.

במודעות, תחת הכותרת "הופסקה ההשגחה" נכתב עוד "וידע הקהל ויזהר", כי אין אפשרות לעריכת שמחות ע"י קייטרינג שבהשגחתנו באולמות הללו.

במודעה נוספת המתפרסמת הבוקר עליה חתומים רבני העיר החסידיים נכתב: "בעניין האולמות 'כתר הרימון', 'נאות ירושלים', 'קונקורד' בבני ברק שעברו לכשרות חדשה. הננו להודיע בשער בת רבים, כי רבני קהילתנו וקהל עדתנו אינו משתייך בשום צורה שהיא לבד"ץ זה. ואנו רואים בחומרה רבה את מהלך זה הפוגע פגיעה חמורה ברבנות ובצביון העיר בני ברק. וידע הקהל ויזהר שלא ליתן יד לפירצה זו".

על המכתב החריף חתמו הגאונים רבי יעקב מאיר שטרן, רבי חיים צבי שפירא, רבי אריה זילברשטיין, רבי מרדכי צבי גרינפלד, רבי ישראל ברזובסקי ורבי עקיבא סופר, רבי אליעזר דוד שפירא, רבי יוסף מאיר מושקוביץ, רבי יוחנן הלטובסקי, רבי יוסף צלר, רבי אהרן רייך, רבי יוסף צבי בינט, רבי יוסף מרדכי שלומון, רבי יצחק אייגר, רבי יחזקאל דרברמדיקר ורבי יחיאל מיכל פרידמן.

מכתב נוסף מפרסם הרב הליטאי בכשרות הרב לנדא, הגרש"צ רוזנבלט, בו הוא כותב ומבהיר" "בעניין האולמות בבני ברק שעברו לכשרות 'שארית ישראל', הנני להודיע כי הדבר נעשה נגד רצוני ואין לי שום אחריות על האולמות הנ"ל".

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים מתנהל מאבק עסקי ולא פוליטי, שכן מנהלי האולמות שהיו במשך שנים רבות בכשרות הרב לנדא, החליטו לעבור לכשרויות אחרות, וזאת לטענתם בשל שיקול כלכלי קר של הוזלת עלויות.

האולמות קיבלו את כשרות 'שארית' הליטאית וכך הם יציעו שירות לציבור בעלות זולה יותר, כאשר בנוסף תינתן האפשרות להביא קייטרינג של כשרויות נוספות, כדוגמת 'קהילות', עבור הציבור החסידי שיהיה מעוניין בכך, אפשרות שלא קיימת תחת כשרות הרב לנדא.

מי שנמצא בין הפטיש לסדן ולראשונה בוחר צד פומבי, הוא הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, שמכהן כחבר רשמי בבד"צ 'שארית ישראל' ומאז מהלך האחדות במינויו לרב העיר לצד הגרחי"א לנדא, ניסה ללכת בין הטיפות ולשמור את מעמדו גם בכשרות הליטאית.

הבוקר, כאמור, מבהיר הגרש"צ רוזנבלט כי המהלך של 'שארית ישראל' להעניק כשרות לשלושת האולמות נעשה שלא על דעתו וכי למרות היותו חבר בד"צ הוא אינו לוקח אחריות על הכשרות באולמות הללו מכאן ואילך.

פרט מעניין נוסף הוא שהביטאון הליטאי 'יתד נאמן' נמנע מלפרסם את המודעה של הגרש"צ רוזנבלט, כמו גם את המודעות האחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר