היסטוריה מרתקת

איך המלך אנטיוכוס, נהפך להיות רשע? • האזינו

בפודקאסט המיוחד 'דיבור היסטורי', נעסוק בחלק השני של "תרבות יוון", נעשה סדר מאיפה הכל התחיל, למה אנטיוכוס נהפך להיות הרשע ומלחמות היהודים באותה התקופה. (בארץ)

כיכר פודקאסט | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בפרקים הקודמים של 'דיבור היסטורי' - הפודקאסט מבית 'כיכר השבת', עסקנו בגדולי ומאורי הדורות האחרונים. הפרק הנוכח הוא הפרק השני מתוך 2 פרקים. הפרק יעסוק בתרבות יוון העתיקה, בעקבות ימי החנוכה, ויבדוק כיצד היא משפיעה על ימינו.

עוד בפודקאסט מבית 'כיכר השבת'>>>

בפרק הקודם הגענו ל-150 שנה לפני הספירה ועכשיו נתקדם לכיוון השנים בהם התרחש הנס של חנוכה.

אצל היוונים, המלך היה שווה בין שווים, סוג של מנכ"ל, אצל העמים האחרים כמו המצרים והרומאים המלך היה שליט כל יכול ואלכסנדר מוקדון התאהב בשיטה המצרית והוא שם את עצמו כמישהו כל יכול.

לאחר שאלכסנדר נפטר, היתה מלחמה גדולה על ירושתו כמלך המצרי, מי שירש אותו היה תלמי המלך, אך כמה שנים לאחר מכן הירושה שלו התחלקה בין כמה וכמה מלכים ורק תלמי נשאר במצרים אך הוא הפסיד את רוב השטחים שהיה לאלכסנדר מוקדון.

זו התקופה פחות או יותר שהתחילה את תקופת המכבים; זה התחלק בין 'בית טוביה' שקיבלה את התמיכה של המלך תלמי השלישי, לבית 'בית חוניו'.

הדלקות נרות ברחבי אירופה, השנה (צילום: מוטי ואברימי דייטש ובאדיבות המצלם)

מלחמת היהודים, גרמה לכך שאנטיוכוס מצליח להשתלט על ארץ ישראל, אנטיוכוס לא אהב את העובדה שהרומאים היו חזקים באיזור והוא פתח במלחמה נגדם - ובסופו הוא הפסיד והוא נאלץ לשלם לרומאים הרבה כסף והיה צריך להביא את בנו הבכור כבן ערובה שיחיה ברומא.

בנו של אנטיכוס הראשון שגדל ברומא - הוא אנטיוכוס הרשע שאנחנו מכירים, הוא גדל על ברכי החינוך הרומאי, הוא קיבל חינוך מעורב מאוד ובפודקאסט תוכלו לשמוע בהרחבה האם זה השפיע על חייו בהמשך.

בפודקאסט המלא תוכלו לשמוע בהרחבה על המלחמה שפרצה בעקבות היהודים • האזינו

הרב יוסף מילר, הוא בוגר ישיבות לומד ומלמד פילוסופיה של ההלכה, מחשבת ישראל ודברי ימי עם ישראל. ניתן ליצור עמו קשר במייל : ynmiler@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר