"דממה וכאב לב חזק"

מזעזע: אלכסנדר גסס בקור ומת, אך עדיין לא הובא לקבורה

אלכסנדר ז"ל, חסר בית שהתגורר ברחוב הרצל במרכז פתח תקווה, גסס בשבוע שעבר בקור העז - עד שנפטר, אך עדיין לא הובא לקבורה • וגם, הרבנית שדאגה לו ובעל המסעדה שריגש את הרשת (ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אלכסנדר ז"ל לצד מיטתו המפורסמת (צילום: מצלמת אבטחה, באדיבות המצלם)

ברחוב הרצל במרכז העיר פתח תקווה נמצא בסוף השבוע שעבר חסר בית כשהוא ללא רוח חיים, ככל הנראה לאחר שסבל מהיפותרמיה בעקבות מזג האוויר הקר, אלא שמאחר ומדובר בגלמוד ללא בני משפחה, הוא עדיין לא זכה להיקבר בקבר ישראל.

השטרים בודקים לשלומו של אלכסנדר

המדובר בחסר בית בשם אלכסנדר נובודוורצב ז"ל, שהיה מוכר לכל התושבים באזור, שכן היה שוהה בסמוך לכולל לומז'ה המפורסם ולחיידר 'ברכת יעקב' כמו גם ליד מסעדות מוכרות.

אלכסנדר ז"ל עלה במרץ 2002 מבלארוסיה - מינסק לישראל והוא נפטר בגיל 69. בירור שערכו עסקנים המטפלים בפרשה העלה כי שם אביו הוא ליאונטי ושם אמו רעיה, וכי אין לו קרובים בישראל אלא רק במינסק.

אלכסנדר ז"ל

הסיבה בשלה עדיין לא נקבר היא כי אין למרבה הצער מי שיזהה אותו. במסמכיו, נמצאה תמונה של מצבת קברו של אביו ליאונטי וכן מספר טלפון של משפחתו במינסק, אך אין מי שיבצע את הזיהוי בישראל ויצור קשר עם משפחתו.

מאיר צדוק, מנהל בישיבת 'ידידיה' הסמוכה למקום בו נמצאה גופתו של אלכסנדר, מספר ל'כיכר השבת' כי "מזה כעשור שאלכסנדר הגיע לשכון בדרך קבע תחת ביתו של ראש ישיבת לומז'ה פ"ת. ראש הישיבה הגר"א עויזר והרבנית התייחסו אליו בצורה מפליאה, הוא מעולם לא ביקש עזרה וכל הולך רגל או שכן שניסה לדובב אותו - לשווא. היה אדם צנוע ורגיש שמעולם לא הזיק לאדם".

אלכסנדר בסמוך למקום בו מצא את מותו

מאיר צדוק מוסיף כי "בשבועיים האחרונים, מאחר והוא ישן תחת ביתו של ראש הישיבה, הרבנית שמעה שיעולים חזקים והבחינה כי אלכסנדר בקושי קם ממיטתו. היא מיד התקשרה למוקד העירוני שיבואו ויגישו לו עזרה, ואכן הגיעו שוטרים ושאלוהו, כפי שעולה מהתיעוד: 'תרצה לאכול? לשתות? להתפנות לבית חולים?' והוא ענה להם בחצי פה שאינו רוצה, הם עזבו את המקום לא לפני שהרבנית אומרת להם שהוא עומד למות".

צדוק מוסיף ומספר כי ביום רביעי בשבוע שעבר, יום לפני פטירתו, שוב התקשרה הרבנית שהמצב קשה. ביום חמישי הגיעו מהמוקד בזמן הקור לראות בשלומו אך הוא כבר לא הגיב והם מיהר להזעיק את כוחות ההצלה. האמבולנס הוזמן ומיד יצא המתנדב נועם גודלי ממסעדה סמוכה (שאבעס מלאבס) והגיש עזרה ראשונה לאלכסנדר. לאחר כמה דקות הגיע צוות אמבולנס שעשה עליו החייאה במשך כ-45 דק אך נאלץ לקבוע את מותו".

המיטה של אלכסנדר ז"ל

מתנדב מד"א נועם גודלי סיפר ל'כיכר השבת' כי "כשהשוטר אמר לנו שיש שם אדם שוכב ישר הבנו שמודבר באלכסנדר וחשבנו שהוא ישן אך בבדיקה ראשונית הבנתי כי הוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וישר התחלנו בפעולות החייאה תוך הזעקת נט"ן".

קובי אדרי, מבעלי מסעדת בורגרס בר הסמוכה חשף בפייסבוק כי אלכסנדר ז"ל היה שוטף ידיים ואוכל ארוחה אחת ביום, בחינם, במסעדה שלו בפתח תקוה, "במשמרת מוצ"ש האחרון הוא כבר לא הגיע. אחד השליחים שמתנדב במד"א הודיע לנו שביום חמישי האחרון בשעות הלילה הוא נפטר מהיפותרמיה, כשעל גופו אותו קפוצ'ון ירוק קרוע שלא הסכים להוריד מעליו במשך 4 שנים. הוא אמר לנו שניסו במשך 45 דקות להחיות אותו, אך ללא הצלחה".

"אני לא יכול לתאר לכם את השקט וההלם במשמרת. 10 דקות של דממה וכאב לב חזק. איך, איך פספסנו את זה? מה שווה כל האוכל שנתנו לו כל השנים, אם ברגע של סופה לא עלה בראשנו שכל מה שהוא צריך זה איזה שק שינה, אוהל קטן, שקיות חימום או אפילו תנור קטן לידו. פתאום אמרנו: 'איך לא הצענו לו לישון בערב במשרד? איך לא הלכנו לבדוק מה שלומו?', השאלות עלו, והתשובות מיד הגיעו. אנחנו כל כך עסוקים בשגרה שלנו, בצרות של עצמנו, שזה פשוט חלף מעינינו", כתב קובי בכאב.

מתברר כי מאז ועד לשעה זו גופת אלכסנדר ז"ל נמצאת באבו כביר והמשטרה מסרבת לקוברו מאחר ואין זיהוי. לטענת המעורבים, הוא מעולם לא הוציא תעודת זהות בישראל מה שהקשה מאד על זיהויו וגם מקשה את דרישת זכויותיו מהביטוח הלאומי אם ישנן כאלו.

תמונת קברו של אביו שנמצאה במקום

שליח חב"ד בבלארוס הרב שניאור דייטש מנסה גם הוא למצוא את משפחתו אך בינתיים ללא הצלחה.

בדיקת 'כיכר השבת' מגלה כי ככל הנראה בית המשפט הוא שיחרוץ את גורל הגופה של אלכסנדר ז"ל ודיון בנושא צפוי להתקיים היום.

מיכלה גוטווין רכז המחלקה המשפטית של זק"א מסר ל'כיכר השבת' כי הבוקר הפרשה תגיע לסיומה, ולאחר פעילות נמרצת הוא יקבר בבית החיים סגולה בעיר פתח תקווה.

התמונות שנמצאו במקום בו ישן
התמונות שנמצאו במקום בו ישן
התמונות שנמצאו במקום בו ישן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר