מת מצווה

חסר הבית שגסס בקור ומת - יובא לקבורה

לאחר הפרסום הבוקר (רביעי) ב'כיכר השבת' נמצא הפתרון לקבורת חסר הבית אלכסנדר נובודוורצב ז"ל - כשבוע לאחר שנפטר, והוא יובא הערב בשעה 19:00 למנוחות (אקטואליה)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אלכסנדר ז"ל בסמטה בה התגורר (צילום: מצלמת אבטחה, באדיבות המצלם)

מת מצווה: לאחר הפרסום הבוקר (רביעי) ב'כיכר השבת' נמצא הפתרון לקבורת חסר הבית אלכסנדר נובודוורצב ז"ל - כשבוע לאחר שנפטר, והוא יובא הערב בשעה 19:00 למנוחות.

כפי שפורסם הבוקר ב'כיכר השבת', אלכסנדר נובודוורצב עלה מבלארוסיה - מינסק לישראל לפני כ-18 שנה. הוא נפטר כבר ביום חמישי, בגיל 69, לאחר שסבל מהיפותרמיה בעקבות מזג האוויר הקר, והמשטרה דרשה זיהוי לפני הקבורה, ומאחר ואין לו קרובים בישראל ולא אותרו קרוביו בחו"ל, לא ניתן היה לזהותו.

לאחר הפרסום שעורר סערה, התברר כי גם במינסק אין לנפטר קרובים, ולאחר לחצים כבדים מצד זק"א התקבל אישור המשטרה ונקבעה ההלוויה. מי שמימן את הקבורה הוא הביטוח הלאומי לאחר שהוכח כי הוא היה תושב פתח תקוה.

מאיר צדוק מנהל ישיבת ידידיה שטיפל בפרשה אומר ל'כיכר השבת' כי "זו מצווה גדולה להגיע להלויה, אין לו קרובים וחברים והוא מת מצוה וכולנו קרוביו".

ההלוויה תתקיים הערב בשעה 19:00 בבית העלמין ירקון שער פתח תקוה.

במחלקה המשפטית של זק"א סיפרו כי "לפי הנוהל, משטרת ישראל חייבת לנסות למצוא קרובי משפחה בארץ ובחו"ל. לאחר מאמצים מרובים של תחנת פתח תקווה לא נמצאו קרובי משפחה, דבר אשר הקשה על הליך הזיהו ושיחרור הגופה. בסופו של תהליך קצין המשטרה החליט כי 2 אברכים שהיו בקשר טוב עם המנוח יפנו למכון לרפואה משפטית לזהות את הגופה ואז היא תשוחרר לקבורה".

בזק"א הודו ללשכת ח"כ אורי מקלב ורכז מחלקת החקירות בתחנת פתח תקווה מר אילן צברי, שפעלו כדי למצוא את הפתרון.

ההלווה תתקיים הערב בשעה 19:00 בבית העלמין ירקון, שער פתח תקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר