הלווית הגר"י גרודז'ינסקי

סבל בשואה, אבל הזדעזע מרעיון הנקמה בהיטלר: "זה הקב"ה עשה!"

האלפים שהלכו אחר מיטתו של הגר"י גרודז'ינסקי זצ"ל, מי שאיבד את רוב בני משפחתו בשואה בעודו ילד, וגדל לצדיק שהציל נפשות רבות - התרגשו מסיפור אחד, מדהים במיוחד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ממראות הלוויה, היום (צילום: מוטי גרין)

אלפים נטלו היום (רביעי) חלק בדרכו האחרונה של הגאון הצדיק רבי יצחק גרודז'ינסקי זצ"ל, בראשות מרן הגר"ח קנייבסקי וגדולי ישראל נוספים, והלכו אחר מיטתו ברחובות בני ברק, עד לבית הקברות נציבי פוניבז', שם נטמן.

מסע הלוויה, שיצא מכולל 'תורת אברהם' בראשו עמד, החל במשא הספדים ארוך ועצוב, בו גוללו הדוברים את המעלות הנדירות שאפיינו את אישיותו של המנוח.

בין הסופדים ניתן למנות את ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי, חתנו של הנפטר הגרב"צ קוק, ראש 'בית הוראה הכללי' בירושלים ורב קהילת אבי עזרי בפתח תקווה, גיסיו, משגיח ישיבת 'באר יעקב' הגאון רבי משה דוד לפקוביץ' וראש כולל מרכז התורה בירושלים הרב פנחס זליבנסקי, ובנו הרב ליפא, שהקריא פרקים מצוואתו.

במהלך ההספדים זכו המלווים הרבים לשמוע מעט מגדלותו של הגר"י גרודז'ינסקי, בסיפורים מרגשים על מידת צדקותו בכל שטחי החיים.

המנוח זצ"ל לצד חתנו, בשמחת חתונת נכדתו (צילום: שוקי לרר)

סיפור מדהים במיוחד סיפר חתנו, הגרב"צ קוק. "במהלך שמחת נישואי אחד מצאצאיו, ניגש המחותן לר' יצחק, ואמר לו בהתרגשות, כשהוא מורה על המשפחה אותה הוא גידל לתפארת: הנה, זו הנקמה שלכם בהיטלר".

דבריו כוונו לעובדת היותו של הגר"י גרודז'ינסקי ניצול שואה, כאשר שרד כילד קטן את הזוועות שחוללו הנאצים, בהן אף נספו רוב בני משפחתו, בראשות אביו 'המשגיח מסלבודקה' הגאון רבי אברהם הי"ד.

תשובתו של הצדיק ר' יצחק הממה את כל סובביו, בעוצמת אמונתה: "נקמה בנאצים? הם עשו לי משהו? זו היתה גזירה מאת הבורא יתברך. הרי הכל, אבל הכל, הקב"ה עשה".

ה'סליחות', בתחילת הלוויה

יצוין, כי בהלוויה נצפו מחזות נדירים, כאשר לא מעטים - שלא היו ממקורבי הנפטר ואינם בני משפחתו - מיררו בבכי על הסתלקותו, שאירעה כזכור בשיבה טובה, בגיל 91.

אחד מהם הסביר, בשיחה ל'כיכר השבת': "הצדיק הזה החיה את נפשי, פשוטו כמשמעו, כשבמפגשים אקראיים לפני הרבה שנים נישק אותי על לחיי, חיבק אותי בחום רב והעניק לי תחושה שקשה לי להעביר במילים. וכמוני יש עוד מאות, ואולי אלפים, שחייבים לו את חייהם".

"היטיבו להגדיר את אישיותו, הדברים שהובאו בשם גיסו הגדול, הגר"ח קרייזווירט זצ"ל, כי "ר' יצחק מושלם ב'בין אדם לחבירו' בדיוק כמו שהוא ב'בין אדם למקום'".

והוא מוסיף, לסיום: "לא לחינם אמר עליו שכנו, מרן הרב שטיינמן זצ"ל, ש'מסתמא נהיה שכנים גם בעולם הבא'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר