לאחר התלבטויות רבות

נתניהו ביקש חסינות: "ארסק את העלילות בבית המשפט"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר כי החסינות היא זמנית, ולא תמנע את העמדתו לדין בהמשך. הוא ציין את הישגיו הרבים בעשור האחרון, ותקף את יריביו הפוליטיים - אותם האשים בשחיתות (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את דבריו בהצהרה שמסר הערב (רביעי) בציון העשור המוצלח כלשונו שישראל סיכמה היום, וציין את הוצאת הגז מהמים, והסכם שהוא צפוי לחתום עם קפריסין בנושא.

נתניהו המשיך כי בכוונתו להמשיך להוביל את ישראל עוד שנים רבות, להוביל שלום עם מדינות ערביות נוספות, ולהחיל ריבונות על שטחי יו"ש.

נתניהו עקץ את יריביו הפוליטיים, אמר כי אין להם מה להציע וכי קשה להם עם העובדה כי הפך את ישראל למעצמה השמינית בעולם.

בשלב זה עבר נתניהו לדבר על נושא החסינות והבהיר כי היא אינה קבועה אלא זמנית, והחסינות מתבטלת עם סיום הכנסת שהעניקה אותה, ולא תמנע ממנו העמדה לדין בהמשך.

בכך הסביר נתניהו את תשובתו לשאלה האם יקדם חוק שימנע ממנו לעמוד לדין, וענה בשלילה. "בכוונתי להתייצב בבית משפט ולרסק את כל ההאשמות נגדי".

נתניהו הסביר כי מטרת החסינות להבטיח שלא יגישו כתבי אישום על רקע פוליטי, והוסיף כי זה מה שקורה בתיקים שלו: "תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים ומבול של הדלפות מגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב כדי להסית נגדי על ידי הטעיית דעת הציבור".

"והכי מדהים: האשמה חדשה שלא הייתה בתולדות האנושות, אני מואשם בקבלת סיקור חיובי", אמר בעודו פורץ מצחוק: "זה לא מצחוק. זה עצוב".

"בכוונתי להמשיך להוביל את ישראל להישגים היסטוריים", אמר נתניהו. "יחד אנחנו נעצים את הכלכלה שלנו, נבלום את איראן, נביא ברית הגנה עם ארה"ב, נכונן שלום עם מדינות ערביות ונחיל ריבונות בארצנו. זה לא מעניין את יריבנו, אין להם מה להציע חוץ מהסתה נגדי. כנראה קשה להם עם העובדה שהפכנו את ישראל למעצמה השמינית".

כעבור זמן קצר, הגיב בני גנץ: "זהו יום קשה למדינת ישראל ועצוב גם לי. מעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו ראש ממשלת ישראל יימנע מלהתייצב בפני החוק ומערכת המשפט, שלראש ממשלה לא יהיה אכפת מעתידה של ממשלת ישראל, אלא מעתידו האישי".

לדברי גנץ, "נתניהו יודע שהוא אשם. מי שחושב שלא יהיה כלום כי אין כלום לא מפחד לעמוד למשפט. לכן, או שתהיה פה ממשלת חסינות קיצונית או שתהיה פה ממשלת אחדות ממלכתית. או חסינות לפני הכל, או אזרחי ישראל לפני הכל. או ממלכת נתניהו או מדינת ישראל".

יו"ר כחול לבן הוסיף כי "אסור להקטין את מה שראינו הערב לנגד עינינו. המהלך שקרה הערב אינו עניין טכני או פרוצדורה לזמן מוגבל שאפשר לעבור עליה לסדר היום". הוא הוסיף כי מפלגתו תפעל למניעת מתן החסינות לנתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר